شناسهٔ خبر: 25685542 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

میان آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی به امضا رسید

تفاهم‌نامه همکاری برای ارتقای شایستگی نیروی انسانی

تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و جهاددانشگاهی توسط وزیر آموزش و پرورش و رئیس جهاد دانشگاهی امضا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی در حاشیه آیین رونمایی از  برنامه نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس در اردوگاه شهید باهنر تهران امضا شد.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در این باره گفت: امروز به مبارکی ایام ماه رمضان توفیق حاصل شد که تلاش 8 ماهه گذشته که برای طراحی برنامه نظام سنجش صلاحیت مدیران مدارس با همراهی جهاد دانشگاهی صورت گرفته بود، به ثمر برسد.

وی ادامه داد: ما به صورت آزمایشی در 3 استان کشور این برنامه را از امروز آغاز خواهیم کرد و جا دارد از جهاددانشگاهی که تجربه بسیار خوبی در این زمینه داشتند و ما را کمک کردند، تشکر و سپاسگزاری کنم.

بطحایی اضافه کرد: امیدوارم با شروع این برنامه، گام جدی و خیزش بلندی را در کیفیت واحدهای آموزشی شاهد باشیم. 

وی افزود: این برنامه در راستای یک برنامه کلانی است که ارتقای شایستگی نیروی انسانی در کشور توسط سازمان اداری و استخدامی راهبری می‌شود بنابراین صرفاً طراحی یک سامانه نبود بلکه راهبری این برنامه در طول 3 سال آینده مدنظر است. 

یکی از مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه، برای راهبری برنامه ارتقای شایستگی مدیران مدارس بود و البته بندهای دیگری هم این تفاهم‌نامه داشت که از جمله استفاده از ظرفیت و پتانسیل خیلی خوبی است که در جهاد دانشگاهی برای طرح‌های پژوهشی در آموزش و پرورش وجود دارد و ان‌شاءالله مورد استفاده قرار گیرد و حمایت‌های جهاد دانشگاهی در زمینه‌های توسعه‌ای در بخش‌های آموزش و پرورش کشور از بندهای این تفاهم‌نامه بود که ان‌شاءالله به‌زودی عملیاتی شود. 

حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی نیز اظهار کرد: یکی از مباحث مهمی که در جهاد دانشگاهی از گذشته مورد توجه بود، بحث شایسته‌سالاری و ارتقای توان نیروی انسانی و به ویژه مدیران در جهاد دانشگاهی بود و بر همین اساس با سازمان اداری و استخدامی از سال 92 قراردادی را برای تدوین نظام شایستگی انجام داده بودیم.

وی افزود: با نگاه ارزنده وزیر آموزش و پرورش نسبت به نظام شایسته سالاری، این برنامه با وزارت آموزش و پرورش شروع شد و خوشحالیم که امروز تفاهم‌نامه و قرارداد مرتبط امضا شد و ان‌شاءالله الگویی برای توسعه این امر مهم در سایر سازمان‌های اداری باشد.

انتهای پیام/ 

نظر شما