شناسهٔ خبر: 25684048 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

درخواست نماینده حزب کارگر بلژیک براي اخراج سفیر رژیم صهیونیستی

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل  خبرگزاري صدا و سيما، نماینده حزب کارگر بلژیک اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از این کشور را خواستار شد.
رائول ادبو سخنگوی حزب کارگر بلژیک در پارلمان این کشور در سخنانی در پارلمان با حضور وزیر امور خارجه این کشور گفت: «من در ابتدا اجازه می‌خواهم همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کنم. مردم فلسطین که امروز بی نهایت رنج می‌برند. اوضاع در نوار غزه غیرقابل تحمل است. در آنجا تظاهرات مسالمت آمیز با تیراندازی تک تیراندازان و تیر‌های واقعی از سوی اسرائیل رو به رو می‌شود. ما یک بار دیگر تنها می‌توانیم به ریاکاری و تزویر جامعه بین الملل و به طور ویژه اروپا و بروکسل اعتراض کنیم. هر کشور دیگری در جهان اگر یک چهارم کاری که اسرائیل می‌کند انجام دهد ما علیه آن کشور تحریم‌هایی را تصویب خواهیم کرد. هر کشور دیگری در جهان اگر تا این اندازه به دنبال اعمال فشار بود با واکنش ما رو به رو می‌شد. اما حالا که بحث اسرائیل در میان است ما سکوت می‌کنیم. در مورد اسرائیل تنها چند بیانیه صادر می‌شود و هیچ تحریمی در کار نیست. چرا چنین سیاست یک بام و دو هوایی باید وجود داشته باشد؟ چرا در مورد کشور‌های دیگر به سختی برخورد می‌شود، اما هرگز تحریمی علیه اسرائیل اعمال نمی‌شود؟»
این سوالی است که همه مردم کشور‌های جنوب از ما می‌پرسند. چرا چنین دو رویی؟ اینجا در کشور ما، سفیر اسرائیل همه کسانی را که کشته شدند از جمله کودک و نوزاد را تروریست می‌نامد. من دریافته ام که سفیر اسرائیل در کشور ما احضار شده است. اما فکر می‌کنم ما باید بسیار فراتر از این برویم. ما در حزب کارگر معتقدیم که زمان آن فرا رسیده است که سفیر اسرائیل برای چنین اظهاراتی اخراج شود. زمانی مردم آفریقای جنوبی برای برابری حقوق خود و ضد آپارتاید می‌جنگیدند. حالا همان آپارتاید در اسرائیل وجود دارد. تنها تحریم‌های بین المللی و مبارزات مردم آفریقای جنوبی موجب از بین رفتن آپارتاید در این کشور شد.
ادبو در ادامه افزود هیچ برابری میان ظالم و مظلوم وجود ندارد. همان طور که برابری میان سیاه پوستان آفریقای جنوبی و دولت وجود نداشت. این همان دو رویی است که ما گرفتار آن هستیم. زمان آن فرا رسیده است که موضع گیری کنیم. همه شما می‌دانید که این دو رویی راستگرایان است که می‌گویند اسرائیل هیچ راهی به غیر از اعمال فشار نظامی یا اقتصادی ندارد. همه شما به خوبی می‌دانید حالا که اسرائیل از حمایت آمریکا برخوردار است بدترین اقدامات را در پیش گرفته است. زمان آن فرا رسیده است که تدابیر لازم اتخاذ شود، زیرا مردم فلسطین در نوار غزه آب آشامیدنی در اختیار ندارند. اگر ما به جای آن‌ها بودیم چه می‌کردیم؟ میزان بیکاری مردم غزه چهل و پنج درصد است و ما تنها نظاره گر اوضاع هستیم. این دو رویی و ریاکاری اروپاست. اگر می‌خواهید اوضاع را پیش ببرید باید سفیر اسرائیل را اخراج کنید.

نظر شما