شناسهٔ خبر: 25682827 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

جام جهانی 2018؛

زیبا در قلب مسکو/ ورزشگاه لوژنیکی را بیشتر بشناسید

جام جهانی 2018 با دیدار تیم‌های روسیه و عربستان در ورزشگاه لوژنیکی مسکو افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ رقابت‌های جام جهانی با دیدار تیم‌های روسیه و عربستان در ورزشگاه لوژنیکی مسکو برگزار می‌شود.

ورزشگاه لوژنیکی از استادیوم‌های میزبان جام جهانی است. این ورزشگاه میزبان رقابت های مهمی از جمله فینال جام ملت‌های اروپا در سال 99 بوده است. استادیوم لوژنیکی (Luzhniki Stadium) که با اسم سنترال لنین استادیوم (Central Lenin Stadium) نیز شناخته می‌شود، بین سال‌های ۱۹۵۵ و ۱۹۵۶ در شهرمسکو روسیه ساخته شده است.

این استادیوم حاصل بلندهمتی‌های رهبران شوروی برای ارتقای امکانات ورزشی کشور بعد از اتحاد جماهیر شوروی بود. آن‌ها اولین موفقیت‌های خود بعد از جنگ را در المپیک ۱۹۵۴ کسب کردند. کارهای مجتمع المپیک لوژنیکی در سال ۱۹۵۴ آغاز شده و ساختمان استادیوم مرکزی آن نیز در سال ۱۹۵۵ به نام Grand Sports Arena نامیده شده است. ساخت استادیوم در ۴۵۰ روز به پایان رسید و رسما در ۳۱ جولای ۱۹۵۶ افتتاح شد.

 

a712e07d-bcb7-40d2-ba17-8726e9d51192

 

استادیوم لوژنیکی مرکز اصلی مراسم المپیک سال 1980 بود. این ورزشگاه میزبان مراسم افتتاحیه، اختتامیه، رویدادهای ورزشی، فینال بازی‌های فوتبال و برنامه‌های مربوط به سوارکاری بود.

در سال 1982 در این استادیوم فاجعه‌ای رخ داد؛ در دور دوم مسابقات قهرمانی یوفا در پایان رقابت بین تیم اف‌سی اسپارتاک و یک تیم هلندی (HFC Haarlem)، هنگامی که مردم در حال خارج شدن از استادیوم بودند، به دلیل عجله زیاد و تلاش برای رسیدن به مترو، روی پله‌های یخ زده سقوط کردند و هرج و مرج اتفاق افتاد و باعث کشته شدن ۶۶ نفر شد.

تا دهه 1990، این استادیوم بدون سقف می‌توانست بیش از 100000 تماشاگر را میزبانی کند. در سال 1996 این استادیوم به طور کامل بازسازی شد و یک سقف روی صندلی‌ها قرار داده شد و فضای نشستن تماشاچیان تغییر کرد، اما ظرفیت استادیوم نسبت به قبل کاهش پیدا کرد.

 

5476048b-3692-4f02-8543-0d5d86f6a08a

 

در سال1999، ورزشگاه لوژنیکی میزبان فینال جام ملت‌های اروپا بین پارما و مارسی (۳-۰) و در سال 2008 میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا بین منچستر یونایتد و چلسی (۱-۱) بود.

این استادیوم به طور منظم توسط تیم اسپارتاک مسکو مورد استفاده قرار می‌گرفت تا زمانی که این باشگاه، ورزشگاه خانگی خود را نداشت، بعد از آن با ساخت استادیوم Otkritie Arena در سال 2014، به آنجا نقل مکان کردند.

ورزشگاه لوژنیکی برای فینال جام جهانی 2018 نیز انتخاب شده است و این باعث بازسازی بزرگی در این استادیوم شد. آخرین مسابقه در ماه مه سال 2013 برگزار شد و به دنبال مسابقات قهرمانی جهانی دو میدانی، در اوت 2013، این ورزشگاه بسته شد.

کارهای بازسازی شامل: بازسازی کامل صندلی‌ها و تقسیم شدن به دو سطح، حذف مسیرهای دو میدانی و توسعه ساختار سقف ورزشگاه است، اما فضای خارجی استادیوم دست‌نخورده باقیمانده است. این کارها تا تابستان سال 2017 تمام شد و اولین مسابقه دوستانه در این ورزشگاه بینتیم‌های روسیه و آرژانتین (۰-۱) در 11 نوامبر 2017 برگزار شد.

استادیوم لوژنیکی علاوه بر بازی فینال، میزبان بازی افتتاحیه، 3 بازی اول در مرحله گروهی، بازی یک شانزدهم و بازی نیمه نهایی جام جهانی 2018 است. لوژنیکی بخشی از مجتمع ورزشی لوژنیکی است و توسط سایر امکانات و پارک‌های ورزشی احاطه شده است. موقعیت این استادیوم دقیقا در کنار رودخانه مسکو قرار گرفته و در روزهای تابستان مکانی بسیار لذت‌بخش برای تفریح است.

 

1a2fce9c-a373-4efb-b0b2-62719247eb64

 

بازی های ورزشگاه لوژنیکی:

  • ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ (۲۴ خرداد ماه ۹۷) روسیه – عربستان، ورزشگاه لوژنیکی (دیدار افتتاحیه)
  • ۲۰ ژوئن ۲۰۱۸ (۳۰ خرداد ماه ۹۷) پرتغال- مراکش، ورزشگاه لوژنیکی
  • ۲۶ ژوئن ۲۰۱۸ (۵ تیرماه ۹۷) دانمارک- فرانسه، ورزشگاه لوژنیکی
  • ۱۷ ژوئن ۲۰۱۸ (۲۷ خرداد ماه ۹۷) آلمان- مکزیک، ورزشگاه لوژنیکی
  • اول جولای ۲۰۱۸ (۱۰ تیرماه ۹۷) ، تیم اول گروه دوم – تیم دوم گروه اول، ورزشگاه لوژنیکی
  • ۱۱ جولای ۲۰۱۸ (۲۰ تیرماه ۹۷) دیدار نیمه نهایی، ورزشگاه لوژنیکی
  • ۱۵ جولای (۲۴ تیرماه ۹۷) برنده بازی ۶۱ – برنده بازی ۶۲، ورزشگاه لوژنیکی

نظر شما