شناسهٔ خبر: 25675321 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

کشف یک هزار و 480 میلیارد ریال کلاهبرداری آنلاین در هرمزگان

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف یک هزار و 480 میلیارد ریال کلاهبرداری آنلاین در این استان خبرداد.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش ایسنا،‌ سرتیپ عزیزاله ملکی گفت: در پی رصد شبکه‌های اجتماعی مشخص شد در فضای مجازی و پیام‌رسان‌های خارجی، افرادی اقدام به راه‌اندازی سایت‌های شرط‌‌بندی و پول‌شویی به‌ صورت گسترده کرده‌اند که رسیدگی به این موضوع، به‌ صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: با انجام اقدامات فنی و تخصصی، ابتدا دو نفر در این رابطه شناسایی که با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات، متهمان در مخفیگاهشان در بندرعباس دستگیر و به همراه ادله جرم، به پلیس فتا انتقال داده شدند؛ همچنین طی تحقیقات بیشتر، دو متهم اصلی دیگر نیز در یکی از استان‌های کشور شناسایی و دستگیر شدند.
وی ادامه داد: متهمان در بازجویی‌های انجام‌ شده و در مواجهه با مستندات و مدارک موجود، معترف شدند برای کسب درآمد، با همکاری یکدیگر اقدام به راه‌اندازی سایت‌هایی برای شرط ‌بندی و همچنین درگاه‌های پرداخت آنلاین جعلی در سایت‌های فیشینگ کرده‌اند.
این مقام انتظامی بیان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، تعداد زیادی کارت ‌بانکی و همچنین تجهیزات جعل، شامل مُهر، اوراق و مدارک هویتی افراد مختلف کشف شد.
‌سردار ملکی تصریح کرد: در بررسی تراکنش حساب‌های متهمان، مشخص شد مبلغ یک هزار و 480 میلیارد ریال گردش حساب داشته‌اند که مبلغ 12 میلیارد ریال در حساب آنان مسدود شده و رسیدگی به پرونده اعضای این باند، همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما