شناسهٔ خبر: 25672998 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون فوتبال | لینک خبر

کی روش: انتقادهای محترمانه را با آغوش باز می پذیرم/ با جلال حسینی عاشق بازیکنان ایرانی شدم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می گوید صحبتهای مطرح شده درباره فهرست تیم ملی برای حضور در اردوی ترکیه طبیعی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، کارلوس کی روش پیش از سفر تیم ملی به ترکیه در گفتگو با فارس درباره انتقادهای مطرح شده به فهرست تیم ملی برای حضور در این اردو گفت: این مساله کاملا طبیعی و بدیهی است و خود بنده هم حتی به این لیست انتقاد دارم اما نمی شود کار دیگری کرد چون بر اساس قوانین و طبق مسائل لجستیکی، تعداد بازیکنانی که می توانیم دعوت کنیم باید تنها 23 نفر باشد. مطمئنا اگر می توانستیم 46 بازیکن داشته باشیم، این لیست تغییر داشت.
او افزود: در سراسر جهان این صحبتها همیشه وجود دارد. شما اگر به برزیل بروید طرفداران سائوپائولو دوست ندارند بازیکنان پالمیراس به تیم ملی دعوت شوند. اگر به انگلیس بروید همین حس را طرفداران منچستریونایتد به بازیکنان آرسنال دارند. در اسپانیا هم رئالیها نسبت به بارساییها حسی این چنینی دارند و در آلمان خیلیها دوست دارند تمام بازیکنان از بایرن مونیخ به تیم ملی دعوت شوند و این مساله ای است که تیم ملی را زنده نگه می دارد.
کی روش درباره انتقادها به دعوت نشدن سید جلال حسینی و وریا غفوری به تیم ملی برای حضور در اردوی ترکیه گفت: اصولا دوست ندارم درباره بازیکن خاصی صحبت کنم اما به خاطر احترامی که برای این دو بازیکن قائل هستم می خواهم راجع به آنها صحبت کنم. اصولا این موضوع، مساله ای است که به تصمیم مربیان بر می گردد. به طور مثال وقتی دروازه بان استقلال بعد از 873 دقیقه که گل نخورد، یک دفعه خودم شوکه شدم که بنا بر تصمیم سرمربی تیم بازی نکرد و این باز هم به تصمیم سرمربی بر می گردد و بازیکنان دیگری همیشه هستند که این اتفاق برایشان رخ می دهد.
وی افزود: درباره وریا غفوری باید بگویم که هیچ مربی به اندازه من وریا را نمی شناسد و من این اختیار را برای خودم قائل هستم که درباره وریا صحبت کنم چرا که قبل از اینکه او به استقلال بیاید، توسط من به تیم ملی دعوت شد. وریا در آن زمان دفاع راست بسیار خوبی بود. بیش از یک ماه پیش او را صدا کردم و گفتم "پسرم تو باید برای ما در پست دفاع راست بازیکنی و ما احتیاج به وینگر نداریم چون در پست وینگر بازیکنانی مثل جهانبخش، ترابی، انصاری فرد و قلی زاده را داریم و من نیاز به یک مدافع راست محکم دارم" ولی وقتی بنا به تصمیم سرمربی اش پستش تغییر کرد و در استقلال در پست وینگر به بازی گرفته شد، این دیگر به تصمیم آقای شفر بر می گردد. نمی دانم ایشان چگونه می تواند شگفت زده شود وقتی که در استقلال، وریا را به عنوان یک دفاع راست خوب قبول نداشت و پست او را به وینگر تغییر داد و در نهایت متاسفانه این اتفاق برای وریا در تیم ملی افتاد.
سرمربی تیم ملی ادامه داد: ما وقتی جلوی مراکش، اسپانیا و پرتغال بازی می کنیم من نیاز به یک دفاع راست محکم دارم. البته در فوتبال بعضی مواقع این اتفاقها می افتد، حتی اتفاقات عجیب. مثلا در تیم ملی مکزیک کمپوس در باشگاهش به عنوان سنترال فوروارد بازی می کرد اما در تیم ملی درون دروازه قرار می گرفت اما درباره وریا غفوری باید به تصمیمات آقای شفر احترام بگذاریم. همانطور که گفتم من در جام جهانی به یک دفاع نیاز داشتم و توقعم از غفوری این بود که در پست دفاع بازی کند اما همیشه او را تحسین کرده ام. او در این چهار سال همیشه به تیم ملی دعوت شده و این کارلوس کی روش بوده که همیشه وریا را به تیم ملی دعوت کرده است.
کی روش با اشاره به سید جلال حسینی گفت: راجع به سید جلال حسینی می خواهم خاص صحبت کنم. از بیش از هفت سالی که به تیم ملی ایران آمدم جلال همیشه در اردوهای تیم ملی بوده و حتی یک اردو را هم از دست نداده و من همیشه دعوتش کرده ام. جلال بازیکنی بود که همیشه تاثیر بسیار زیادی در تیم ملی داشت و تثایرش را در روند موفقیت تیم ملی به عنوان بازیکن نمونه چه در درون زمین چه بیرون از زمین از لحاظ حرفه ای گری، اخلاق و کیفیت بازی نشان داد و همیشه در راستای منافع تیم بود. من این بازیکن را با یک کلمه توصیف می کنم و وظیفه ماست که فقط به او "احترام" نشان دهیم.
وی افزود: ما در ساختمان پک دیواری داریم به نام دیوار مفاخر فوتبال ایران که متعلق به شش بازیکن برتر فوتبال ایران از نظر بنده است و جلال حسینی یکی از این بازیکنانی است که نامش بر روی یک ستون قرار گرفته و نامش بر دیوار مفاخر فوتبال ایران ثبت شده است اما ما در آینده جام ملتها را پیش رو داریم و باید فضایی را برای بازیکنان جوانتر مانند مجید حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، محمد خانزاده، روزبه چشنی و بازیکنان جوانتر دیگر برای حرکت به سمت جلو ایجاد کنیم. با تمام احترامی که همه به ویژه بنده برای جلال حسینی قائل هستم همین احترام را باید برای نسل آینده فوتبال ایران که در حال رشد هستند، قائل باشیم. نمیتوانیم یک تیم ملی راکد داشته باشیم و باید رو به جلو حرکت کنیم. ولی یک بار دیگر می گویم که جلال هنوز در لیست استندبای ما حضور دارد و هر لحظه ای اگر احتیاج باشد او به تیم ملی اضافه خواهد شد.
سرمربی تیم ملی ادامه داد: جلال حسینی از بازیکنانی بود که با الگوی اخلاقی و حرفه ایگری که همیشه از خود نشان می داد باعث شد که من عاشق بازیکنان ایرانی باشم و یکی از دلایلی بود که هفت سال در ایران هستم. کی روش خاطر نشان کرد: باز هم بر می گردیم به همان مطلب قبل. بعضیها موافق هستند و بعضیها مخالف. ما تمام نقطه نظرات و حتی انتقادات را با آغوش باز می پذیریم و گوش می کنیم اما تا زمانی که در این انتقادها بی احترامی نباشد و این انتقادها با جبهه های خاص از طرف افرادی که ذهن مریض دارند و برای ایجاد تفرقه استفاده می شود، مطرح نشود اما متاسفانه در فوتبال ایران افرادی که ذهنهای مریض دارند و افرادی که به خاطر منافع و جبهه خودشان حرفهایی را مطرح می کنند، زیاد است.
او ادامه داد: ما در تیم ملی افرادی را نمی خواهیم که وقتی در اردوی تیم ملی حاضر می شوند و از خارج از کشور بر می گردند 10، 12 چمدان لباس با خود به ایران بیاورند تا جایی که چمدانهای تیم ملی باید در آن کشور باقی بماند و چمدانهای این فرد یا افراد به ایران بیاید و هزاران یورو بابت اضافه بارشان پرداخت شود، تنها به این خاطر که این فرد یا افراد بخواهند لباسهای مد روز دنیا را برای خودشان به ایران بیاورند. ما این گونه رفتارها را در تیم ملی قبول نمی کنیم. ما در تیم ملی شخص یا اشخاصی را نمی خواهیم که از طریق دوستانشان که میخواستند با کمک مالی، به هتل و اردوی تیم ملی بیایند و ساعت 1:30 بامداد جلوی 2 بازیکنی که قرار بود به استقلال بیایند را بگیرند و دنبال این باشند که این دو بازیکن به باشگاه دیگری بروند؛ با اتفاق مالی که افتاد. من در تیم ملی نمی خواهم ساعت 1:30 بامداد، اشخاصی دوستانشان را بیاورند و این اتفاقات شعبده گونه بیفتد و این بازیکنان را از یک باشگاه به باشگاه دیگری ببرند. من این گونه اینجنتها و این گونه افراد را که اصطلاحا دلال می گویند را در تیم ملی قبول نخواهم کرد. تا زمانی که من در تیم ملی هستم، تیم ملی یک وسیله یا یک پل برای جابجایی بازیکنان از استقلال به پرسپولیس نخواهد بود.
کی روش اضافه کرد: در هر کشوری که کار کردم از انگلیس و پرتغال گرفته تا اسپانیا، اگر این اتفاق بیفتد، آن واسطه و اینجنت مطمئنا با جریمه های هنگفتی روبه رو خواهد شد و آن باشگاهها هم متضرر می شوند و با جریمه سنگینی روبه رو می شوند. امیدوارم که شفاف باشد که الان چه شخصی به صورت روشن در فوتبال دارد به عنوان دلال کار می کند.
او در پاسخ به این سوال که آیا این فرد یا افراد راحت به اردوی تیم ملی می آمدند، گفت: نه راحت نمی توانند بیایند ولی متاسفانه بدون دانش ما به هتل تیم ملی ورود می کردند و به قول معروف حق ورودشان را از دوستانشان که در داخل تیم ملی بودند، دریافت می کردند. اینها افرادی هستند که آقای هدایتی را به تیم ملی معرفی کردند و اینها دوست آقای هدایتی بودند.
سرمربی تیم ملی ادامه داد: تا زمانی که من در تیم ملی هستم از این اتفاقات نخواهد افتاد، برای همین هم هست که یکسری افراد من را دوست ندارد اما اشکالی ندارد و باعث افتخارم است که این افراد من را دوست ندارند. اگر کسی بخواهد از تیم ملی استفاده کند و بخواهد وسیله ای از خارج از کشور به داخل بیاورد، تا زماتی که من هستم این اتفاق نمی افتد. اگر این افراد بخواهند از تیم ملی استفاده کنند و باشگاهها را به جون هم بیندازند یا باشگاه ها را وارد چالش کنند و تفرقه ایجاد کنند، تا زمانی که من هستم این اجازه را نمی دهم و اگر من را دوست ندارند، این دیگر مشکل خودشان است.

برچسب‌ها:

نظر شما