شناسهٔ خبر: 25666772 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

وقوع انفجارهایی شدید در جنوب دمشق

بر اساس منابع اسکای نیوز اعلام کرد، انفجارهای شدیدی در اطراف دمشق، پایتخت این کشور رخ داده است.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / ساکنان محلی گفتند،‌ صدای انفجارهای شدیدی را در منطقه مذکور واقع در ریف دمشق در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق و سیده زینبیه شنیده‌اند.

منابع اسکای نیوز گفتند، به نظر می‌رسد انفجارها در مدرسه امنیت دولت در نجها و اتاق عملیات ایران در اداره جنگ الکترونیک رخ داده است.

اسرائیل بارها دست به حملاتی در سوریه زده است که از جمله آنها حمله به فرودگاه تیفور در حومه حمص بود. در عین حال در روز جمعه نیز انفجارهایی در فرودگاه نظامی حماة رخ داده بود.

در این باره یک منبع نظامی در "اتاق عملیات هم‌پیمانان سوریه" خبر کشته شدن دو مستشار نظامی ایرانی در انفجارهایی که در فرودگاه "حماة" رخ داد را  تکذیب کرد.

رسانه‌ مرکزی جنگ که زیر نظر حزب‌الله لبنان است به نقل از این منبع نظامی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: پس از اخباری که در برخی از پایگاه‌های خبری درخصوص انفجارهای روز جمعه (18 مه میلادی) در فرودگاه نظامی "حماة" در سوریه منتشر شد، گفته شد که دو مستشار نظامی ایرانی در این رخداد به شهادت رسیدند و ما اعلام کردیم این خبر صحت ندارد، زیرا که ما مستشار نظامی ایرانی در این فرودگاه نیافتیم.

طبق گفته این منبع، "هیچ انبار و پادگان‌ نظامی که در آن نیروهای ایرانی باشند در فرودگاه نظامی حماة کشف نکرده‌ایم."

اما فعالان روز جمعه از کشته شدن بیش از ۴۰ تن و زخمی شدن ۷۰ تن و انتقال زخمی‌شدگان به بیمارستان دولتی حماة خبر دادند.

پیشتر گروه تروریستی موسوم به "سرایا الجهاد" مسؤولیت سلسله انفجارهایی که فرودگاه نظامی "حماة" را لرزاند، بر عهده گرفت.

خبرگزاری نووستی روسیه به نقل از یک منبع امنیتی سوری اعلام کرد که این انفجارها ناشی از آتش‌سوزی داخل انبار مهمات بوده است.

فرودگاه حماة سومین فرودگاه نظامی بزرگ سوریه و مرکز اصلی پشتیبانی و عملیات هوایی در شمال سوریه به حساب می‌آید.  / ایسنا

نظر شما