شناسهٔ خبر: 25665247 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

90 درصد مرزهای سیستان و بلوچستان در کنترل نیروی انتظامی

خبرگزاری صداوسیما

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: در حال حاضر ۷۸ درصد از کشفیات نیروی انتظامی در استان های شرق و حاشیه شرقی مجاور با افغانستان و پاکستان است .

صاحب‌خبر -

90 درصد مرزهای سیستان و بلوچستان در کنترل نیروی انتظامیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان ، سردار مسعود زاهدیان  در یک برنامه رادیویی با موضوع "بررسی عملکرد پلیس و ستاد مبارزه با مواد مخدر در پارسال و راهکارها در برابر موانع و مشکلات پیش رو گفت: با توجه به حساسیت‌های موجود در موضوع مواد مخدر در کشور گفت: نیروی انتظامی کشور در طول سال‌های اخیر همواره در تلاش بود تا به تناسب سطح تهدید مواد مخدر توان و قدرت خود را نیز تجهیز و به روز کند.
وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی هم اکنون توجه خود را به نقاط ورود مواد مخدر به داخل کشور معطوف کرده است ، گفت: هم اکنون  ۷۸ درصد از کشفیات نیروی انتظامی در استان‌های شرق و حاشیه شرقی مجاور با افغانستان و پاکستان است.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر کشور با اشاره به کنترل‌های الکترونیکی و الکترواپتیکی موجود در مرزهای کشور افزود:‌ با ارتقاي سازمان پلیس مبارزه با مواد مخدر در استان‌های شرقی کشور سعی می‌کنیم تا برخورد با مواد مخدر در مبداء حرکت باشد.
وی با اشاره به اینکه  بیش از ۹۰ درصد کشفیات مواد مخدر در کشور را نیروی انتظامی  انجام مي دهد گفت: توسعه تجهیزات الکترونیکی در فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مبداء و مقصد در سراسر کشور به ارتقای توان پلیس در مقابله با مواد مخدر کمک کرده است.
سردار زاهدیان با اشاره به ساخت هاي مرزي جدید در راستای کنترل هرچه بیشتر ورود مواد مخدر به داخل کشور ، افزود: نیروی انتظامی در مواقع و مناطقی که احداث مرزی مطلوب را انجام داده است توانست میزان ورود مواد مخدر به داخل کشور را به اندازه زیادی کاهش دهد.
وی همچنین افزود: مناطق دارای احداث مرزی حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش ورود مواد مخدر به داخل کشور را پارسال در کارنامه خود ثبت کرده‌اند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور درباره مناطق مرزی  سیستان و بلوچستان گفت: متأسفانه هم اکنون حدود ۲۰۰ کیلومتر از محدوده مرزهای استان سیستان و بلوچستان با خلاء کنترل‌های مرزی مواجه هستند.


نظر شما