شناسهٔ خبر: 25664254 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تخصیص140میلیارد تومان به دهیاری‌های استان بوشهر

معاون دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر گفت: پارسال 140میلیارد تومان به منظور عمران و بهسازی روستاها به دهیاری‌های استان اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

تخصیص140میلیارد تومان به دهیاری‌های استان بوشهربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، عبداله عمرانی‌نسب در جمع خبرنگاران بیان کرد: عزم، اراده و نگاه دولت همواره به توسعه زیرساخت‌های روستایی بوده و در پی توسعه پایدار روستایی و دستیابی به اهداف بلند مدت اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: در همین راستا در سال 96 از محل اعتبارات ارزش افزوده و عوارض آلایندگی مبلغ 140 میلیارد تومان به دهیاری‌های استان بوشهر پرداخت شده که با توجه به بودجه مصوب دهیاری‌ها و با نظر شوراهای اسلامی در روستاها هزینه شده است.

معاون دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر به پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری با نرخ 4درصد در مناطق مرزی و 6 درصد در سایر مناطق از محل صندوق توسعه ملی نیز اشاره و اضافه کرد: متقاضیان روستایی و عشایری برای دریافت این تسهیلات باید بر اساس اولویت‌های اعلام شده در سامانه کارا ثبت نام کنند تا پس از تصویب طرح در کمیته فنی اشتغال روستایی به بانک عامل معرفی شوند.

وی تصریح کرد: همچنین در راستای توانمند‌سازی دهیاری‌ها و ایجاد اشتغال و درآمدزایی، اعتبارات تسهیلات درآمدزا تخصیص یافته که دهیاری‌ها باید طرح توجیهی خود را به دفتر روستایی استانداری ارائه کرده و از تسهیلات موجود استفاده کنند.

نظر شما