شناسهٔ خبر: 25657599 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل:

دولت عراق اجازه دخالت بیگانگان در انتخابات را نداد/ رفتار متناقض اروپایی‌ها با خروج توتال از ایران

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: خوشبختانه دولت عراق توانست انتخابات را در سلامت و امنیت کامل و بدون هر گونه خدشه برگزار کند برهمین اساس ماهم برای همسایه خود آرزوی خوشبختی و امنیت کامل داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر علی‌اکبر ولایتی در بخشی از نشست خبری خود با خبرنگاران، با اشاره به برگزاری انتخابات عراق توضیح داد: برگزاری انتخابات عراق را به مردم و دولت این کشور تبریک می‌گوییم که این انتخابات در کمال امنیت و آرامش انجام شد.خوشبختانه دولت عراق توانست انتخابات را در سلامت و امنیت کامل و بدون هر گونه خدشه برگزار کند برهمین اساس ماهم برای همسایه خود آرزوی خوشبختی و امنیت کامل داریم.

وی ادامه داد: خوشبختانه مردم و دولت عراق اجازه دخالت به به هیچ بیگانه‌ای ندادند، برگزاری انتخابات بدون مشکل و با سلامت کامل و سرنوشت مردم این کشور برای ما بسیار مهم است زیرا در سایه دموکراسی می‌توان به آن مطمئن بود که مردم عراق به آرامش برسند.

خروج توتال نمونه رفتار متناقض اروپایی‌هاست

ولایتی همچنین در مورد خروج توتال از ایران نیز گفت: متاسفانه برخی از اعضای اتحادیه اروپا گاهی می‌گویند به برجام پایبندیم اما فقط به قسمتی پایبند هستند که ایران به تعهداتش عمل کند. برخی دیگر از مقامات رسمی نیز می‌گویند ما قرار نیست جلوی آمریکا بایستیم برهمین اساس تناقض گویی مقامات آمریکا شک برانگیز است و به یک طرف که حرف‌های متناقضی بیان می‌کند نمی‌توان اطمینان کرد.

وی با اشاره به خروج توتال پس از لغو برجام از سوی آمریکا گفت: این‌ها در زمان عقد قرارداد کارهای نمایشی انجام دادند و عکس یادگاری گرفتند اما اکنون در عمل می‌گویند نمی‌توانیم در برابر آمریکا بایستیم.

دکتر علی‌اکبر ولایتی، صبح روز یکشنبه در بیمارستان مسیح دانشوری، به مناسبت روز اهدای عضو در نشستی خبری، پاسخگوی خبرنگاران بود. این نشست خبری در سه‌بخش برگزار شد که در بخش نخست در خصوص وضعیت ایران در اهدای عضو، بخش دوم به مناسبت سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و بخش سوم در خصوص انتخابات عراق و موضوع برجام صحبت شد.

نظر شما