شناسهٔ خبر: 25657394 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

انگلیس برای خروج از «غرب وحشی آنلاین» قانون تصویب می کند

بریتانیا درصدد تصویب قوانین جدیدی است که به گفته وزیر دیجیتال و فرهنگ دولت لندن، این کشور را به امن ترین جای دنیا برای آنلاین بودن تبدیل می کند.

صاحب‌خبر -

فناوران- این قوانین جدید برای مقابله با معضلاتی همچون، توهین، ارعاب و تحقیر در فضای مجازی تدوین می شود.
مت هنکاک، وزیر دیجیتال و فرهنگ انگلستان در این رابطه گفت: شرکت های شبکه های اجتماعی، تا کنون گام های مناسبی برای حفاظت از کاربران برداشته اند. اما عملکرد کل صنعت در این زمینه، نمره قابل قبولی ندارد. وی این قوانین را راهی برای خروج از «غرب وحشی آنلاین» دانست.
هنکاک گفت: فناوری دیجیتال در کل، ابزاری بسیار مناسب برای گسترش خیر و نیکی در جهان است و ما باید همواره از نوآوری و تغییرات مثبت حمایت کنیم. اما در عین حال، واضح می گویم که باید از طریق قانون گذاری، جلوی ویژگی های «غرب وحشی» را در اینترنت بگیریم.
وی افزود: ما با قدرت از شرکت های فناوری و استارت آپ ها برای رشد حمایت می کنیم و می خواهیم در جهت تامین امنیت شهروندان مان با آنها همکاری کنیم. 
به گفته هنکاک، مردم هر روز بیش از پیش در زندگی شان به پلتفرم های آنلاین متکی می شوند. بنابراین باید امنیت آنها را در اولویت قرار داد و به والدین اطمینان داد که فرزندان شان از آسیب های این فضا در امان می مانند.
هنکاک گفت: اقداماتی که امروز انجام می دهیم، به ما اطمینان می بخشد که فرزندان مان در فضای آنلاین، ایمن هستند و بین نیاز به امنیت و آزادی حداکثری که ارمغان  اینترنت است، تعادل برقرار می شود؛ درست مثل محیط آفلاین که این تعادل برقرار شده است.

نظر شما