شناسهٔ خبر: 25653646 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حوادث کوتاه از کشور

صاحب‌خبر -

      
      دستگیری عاملان تیراندازی
اهواز – فارس: رئیس ‌پلیس امنیت عمومی استان خوزستان از دستگیری چهار نفر ازعاملان تیراندازی در اهواز خبر داد.
حسن حیدری ادامه داد: با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات میدانی عاملان تیراندازی شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی در یک عملیات غافلگیرانه تعداد چهار نفر را در این رابطه دستگیر کردند که ضمن اعتراف به بزه ارتکابی، انگیزه خود را اختلاف ملکی و قبلی اعلام کردند.
وی یادآور شد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد یک قبضه سلاح کلاش به همراه دو تیغه خشاب، 60 عدد فشنگ مربوطه، دو قبضه سلاح شکاری و دو دستگاه خودرو که در تیراندازی‌ها از آنها استفاده شده بود کشف شد.
تصادف مرگبار
ساری– خبرنگار کیهان: رئیس‌پلیس مازندران گفت : برخورد دو دستگاه پژو ۲۰۶ در جاده ولی‌آباد شهرستان چالوس یک کشته و دو زخمی برجای گذاشت.
سرهنگ علیرضا قدمی افزود: در این حادثه که بر اثر برخورد دو دستگاه خودروی ۲۰۶ با دو سرنشین در مسیر‌های مقابل به وقوع پیوست سرنشین یکی از این خودرو‌ها در دم جان باخت.
وی اضافه کرد: راننده خودرویی که در جاده کرج به چالوس در حرکت بود و سرنشین خودرویی که در مسیر مقابل آن در حرکت بوده نیز به شدت مجروح و توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شدند.
فرآورده دامی ناسالم
کرمانشاه– خبرگزاری صدا و سیما: معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از کشف بیش از 2/5 تن فرآورده‌های خام دامی ناسالم خبر داد.
 دکتر علیرضا امیری گفت: در یک مورد بازرسی حدود ۸۰۰ کیلوگرم انواع فراورده‌های خام دامی ناسالم از مغازه‌های بازار روز میدان آزادی کشف و سه واحد متخلف پلمب شد.
واژگونی ‌تانکر
سقز– ایسنا: معاون فنی و عمرانی فرمانداری ویژه سقز گفت: واژگونی‌تانکر حامل گاز مایع در محور سقز به دیواندره یک نفر کشته به جا گذاشت.
علی محمدیان اظهار کرد:‌ تانکر حامل گاز مایع در 30 کیلومتری مسیر سقز به دیواندره واژگون شد و متاسفانه در این حادثه راننده در دم جان سپرد.
کیانشهر لرزید
کرمان– خبرگزاری صدا و سیما: زلزله‌ای به بزرگی چهار درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) کیانشهر از توابع شهرستان زرند در استان کرمان را لرزاند.
موسسه لرزه‌نگاری کشوري وابسته به دانشگاه تهران  ساعت 10:18صبح دیروز در عمق 8 کیلومتری زمین، کیانشهر از توابع شهرستان زرند در استان کرمان را لرزاند.   
رانش کوه
اردبیل– مهر : رئیس‌پلیس راه استان اردبیل گفت: محور ارتباطی خلخال- پونل در استان‌های اردبیل و گیلان به دلیل رانش کوه و ریزش شدید سنگ مسدود شد.
سرهنگ حجت فتاحی تاکید کرد: رانش کوه در کیلومتر ۳۵ این محور از سمت خلخال به پونل رخ داده و موجب مسدود شدن جاده ارتباطی بین دو استان شده است.
رئیس ‌پلیس راه استان درخصوص زمان بازگشایی این محور متذکر شد: محور خلخال– پونل تا اطلاع ثانوی مسدود خواهد بود و اطلاع‌رسانی‌های لازم در این زمینه از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد.
كالاي قاچاق
مراغه– خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده انتظامی مراغه گفت : كالاي قاچاق به ارزش دو ميليارد و 400 ميليون ريال در جاده مراغه – هشترود كشف شد.
سرهنگ رضا اصلاني‌فر افزود: این محموله‌ها حاوی 42 هزار و 800 عدد انواع لوازم التحرير، 36 حلقه لاستیک تریلر و 600 بسته لوازم آرايشي و بهداشتي بود.
وي گفت: در ارتباط با اين كالاهاي قاچاق سه نفر دستگير و سه دستگاه خودرو توقيف و پرونده تشكيل شده تحويل مراجع قضايي شد.
کشف پیکر
شهرکرد– ایسنا: مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: پیکر جوان 38 ساله در رودخانه بازفت حوالی پل چمن‌گلی پیدا شد.
سید احمد مرتضوی با‌ اشاره به اینکه جوان غرق شده اهل منطقه بازفت بوده است، خاطرنشان کرد: روز شنبه با تلاش‌های انجام شده توسط غواصان جسد جوان 38 ساله در رودخانه بازفت کشف شد.
دستگیری قاتل
گرگان– باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامی کلاله گفت: پدر و پسر کلاله‌ای جوانی از همشهریان خود را به قتل رساندند.
سرهنگ مهربانی افزود: قتل پس از درگیری این پدر و پسر با مقتول رخ داد و در این جریان جوان ۲۲ساله به دست مرد ۵۰ ساله و فرزند ۲۱ ساله‌اش به وسیله اسلحه سرد به قتل رسید.
وی اضافه کرد: علت در حال بررسی است.
نجات توله خرس
بندر عباس– ایسنا: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان گفت: محیط‌بانان استان یک قلاده توله خرس سیاه آسیایی زیرگونه بلوچی را از سرگردانی نجات داده و برای مراقبت از رودان به قرنطینه دامپزشکی بندرعباس منتقل کردند.
مجید وفادار اضافه کرد: این توله خرس براساس منطقه‌ای که در آن یافت شده کاریزا نامگذاری شد و هم‌اکنون در قرنطینه تحت نظر دامپزشک در شرایط مناسبی نگهداری می‌شود.
آتش‌سوزی
اصفهان– باشگاه خبرنگاران جوان: مدیر شهرک‌ها و نواحی صنعتی منطقه جنوب استان اصفهان گفت: آتش‌سوزی گسترده در یکی از واحد‌های شهرک صنعتی رازی شهرضا، پس از حدود سه ساعت مهار شد.
مرتضی شفیعی با‌ اشاره به آتش‌‌سوزی در مخازن الکل و تینر یکی از واحدهای شهرک صنعتی رازی شهرضا، اظهار کرد:  یکی از واحدهای صنعتی رازی شهرضا که در زمینه تولید تینر و حلال‌ها بود، آتش
 می‌گیرد که با تلاش ماموران آتش‌نشانی در ساعت سه بعد از ظهر خاموش شد.
وی اضافه کرد : با کمک شهرستان‌های اطراف و استان اوضاع تحت کنترل درآمد و آتش به واحدهای اطراف سرایت نکرد.

نظر شما