شناسهٔ خبر: 25653308 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در مهدیشهر؛

کارآفرینی که تنها با 15 جوجه، صاحب مزرعه پرورش شتر مرغ شد

کارآفرین شهرستان مهدی‌شهر با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی ده میلیون تومانی کمیته امداد ۱۵ جوجه شتر مرغ خریداری کرد و با مشاوره و حمایت‌‎های بعدی کمیته امداد هم اکنون یک مزرعه پرورش شترمرغ سه هزار متری در اختیار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد فیوجی کارآفرین شهرستان مهدی‌شهر که سال‌ها گچ‌کار ساختمانی بوده است در گفتگو با خبرنگار مرآت گفت: با فشار کار زیاد کارگری، عزم خود را جزم کردم تا ایده خود را که راه‌اندازی پرورش شترمرغ است عملی کنم.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار با مراجعه به کمیته امداد شهرستان مهدی‌شهر و  دریافت تسهیلات ده میلیون تومانی اشتغال‌زایی تنها ۱۵ جوجه شترمرغ خریداری کردم افزود: یک مزرعه کوچک برای پرورش شترمرغ در شهرستان مهدی‌شهر اجاره کردم.

فیوجی به مشکلات  اجرای طرح در شهرستان مهدی‌شهر در ابتدای کاراشاره کرد و گفت: پس از گذشت مدتی از راه‌اندازی طرح متوجه شدم دمای سرد حاکم بر این شهرستان برای پرورش شترمرغ نامناسب است.

کارآفرین شهرستان مهدی‌شهر با همکاری و مشاوره مجریان طرح‌های اشتغال کمیته امداد شهرستان مهدی‌شهر، واحد پرورش شترمرغ خود را به شهرستان سمنان که دارای دمای گرم‌تری است انتقال داده و هم‌اکنون ۱۲۰ قطعه جوجه و شترمرغ بالغ در یک مزرعه سه هزار متری در اختیار دارم.

وی یکی از ویژگی‌های پرورش شترمرغ را حرفه‌ای پرسود و زودبازده برشمرد و گفت: با توجه به اینکه از تمامی اعضای بدن شترمرغ استفاده می‌شود، سود سرشاری به همراه دارد.

کارآفرین شهرستان مهدی‌شهر به دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی ده میلیون تومانی کمیته امداد در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: با سرمایه‌ای اندک و راهنمایی شغلی کمیته امداد اکنون یک مزرعه پرورش شترمرغ ۱۲۰ قطعه را در اختیاردارم.

وی با اشاره به اینکه به‌طور ماهانه پنج شترمرغ بالغ را در این واحد پرورشی  به فروش می‌رسانیم افزود: درآمد این مزرعه سالانه بیش از ۴۰ میلیون تومان است.

این کارآفرین عرصه اشتغال یکی از مشکلات پیش روی توسعه این پرورش شترمرغ را نداشتن پروانه بهداشتی فروش دانست و گفت: عدم دریافت نهاده‌های دامی سهمیه‌ای به قیمت ارزان به دلیل نداشتن پروانه فروش بهداشتی  از دیگر مشکلات این واحد پرورشی است.

فیوجی که در کنار همسر و دو فرزند خود به پرورش شترمرغ مشغول شده و علاقه زیادی به این حرفه دارد افزود: اگر حمایت‌های دستگاه‌های مرتبط بیشتر شود، توان افزایش پرورش ۵۰۰ قطعه‌ای شترمرغ و فرصت‌های شغلی جدیدی را دارم.

انتهای پیام/

نظر شما