شناسهٔ خبر: 25653222 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کرمان| حضور باشکوه مردم در نماز جمعه بسیار موثر است

R7860/P1377/S6,67/CT11

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه نماز جمعه یک فرصت فرهنگی مهم برای جریان مذهبی در یک شهر است گفت: حضور باشکوه مردم در نماز جمعه بسیار موثر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی عصر امروز در دیدار اعضای اصلی ستاد نماز جمعه کرمان با وی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهارداشت: در این ماه رحمت الهی بر انسان‌ها نازل می‌شود و باید وظیفه بندگی خود را به احسن وجه انجام بدهیم.

وی با بیان اینکه از اعضای ستاد نماز جمعه در شهر کرمان در سال‌های گذشته و از ابتدای انقلاب تاکنون قدردانی می‌کنم افزود: جایگاه نماز جمعه جایگاه بسیار والایی در فقه اسلامی است و در بیان اهمیت این جایگاه همین بس که شخص اول جهان اسلام که پیامبر(ص) است تا زمانی که زنده بودند اقامه نماز جمعه می‌کردند و بعد از آن حضرت نیز امام علی(ع) به این امر مقدس اهمیت می‌دادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه نماز جمعه در دو بخش سیاسی و عبادی انجام می‌شود که بسیار مورد توجه است گفت: امام بعد از انقلاب به‌خوبی آئین نماز جمعه را احیا کرد.

وی با بیان اینکه نماز جمعه یک فرصت فرهنگی مهم برای جریان مذهبی در یک شهر است بیان کرد: از این فرصت باید به بهترین وجه استفاده کرد چرا که نماز جمعه عصاره‌ای از نماز جماعت‌هایی است که در سطح شهر در طول هفته برگزار می‌شود.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه در دنیا زحمات زیادی می‌کشند تا یک اجتماع راه‌اندازی کنند تصریح کرد: اما در حکومت اسلامی هر هفته شاهد اجتماع بزرگ مسلمانان در نقاط مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه سه نکته در برگزاری هر چه باشکوه‌تر نماز جمعه اهمیت دارد عنوان کرد: مکان برگزاری نماز جمعه، ستاد نماز جمعه و خطیب نماز جمعه از عواملی هستند که در برگزاری باشکوه نماز جمعه موثر هستند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه در این بین ستاد نماز جمعه در حضور باشکوه مردم در نماز جمعه بسیار موثر است گفت: به‌همین دلیل نیاز است که خود اعضای ستاد نماز جمعه در ستاد حضور موثر داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید در ستاد نماز جمعه کرمان به گونه‌ای عمل شود که این ستاد به یک الگو در سطح کشور تبدیل شود افزود: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و باید دستآوردهای برگزاری نماز جمعه شناسایی و ضعف‌هایی نیز که در این رابطه وجود دارد برطرف شود.

انتهای پیام/ش

نظر شما