شناسهٔ خبر: 25650865 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بررسی مشکلات شهری بندرعباس با حضور استاندار هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: معابر و خیابان‌های سه محله بافت فرسوده در بندرعباس تا پایان امسال ساماندهی می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس فریدون همتی در دیدار بااعضای شورای شهر و شهردار بندرعباس افزود: ۴۲ درصد شهر بندرعباس را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد که به دلیل نبود دسترسی آسان امکان خدمات رسانی مناسب در این محلات وجود ندارد.
وی با اشاره به طرح ملی بازآفرینی شهری افزود: تا پایان ماه رمضان دو خیابان ۱۶ و ۲۴ متری در محله چاهستانی‌ها به منظور دسترسی آسان بازگشایی می‌شود.
استاندار هرمزگان درباره ساماندهی بلوار ساحلی بندرعباس نیز گفت: برای توسعه گردشگری در ساحل بندرعباس باید تعیین تکلیف بازارماهی فروشان شماره دو، ممنوعیت تردد خودرو در ساحل، احداث پارکینگ، زیبارسازی ساحل بایددر دستور کار باشد.
همتی افزود: مطالعات گسترده‌ای به منظور ساماندهی خور‌های بندرعباس صورت گرفته که فرصت‌های خوبی برای گردشگری تبدیل می‌شود.
وی از احداث اولین مجتمع آموزشی استان برگرفته از فضا‌های متعدد آموزشی، فرهنگی، ورزشی و خدماتی خبر داد و گفت: این مجموعه به عنوان اولین شهرک یا شهر مدرسه‌ای در شهرک پیامبر اعظم بندرعباس احداث خواهد شد.
استاندار هرمزگان درباره ضرورت نوسازی و تجهیز ناوگان امداد شهری در شهرداری بندرعباس افزود: شهرداری و شورای شهر بندرعباس نیاز خود را به ناوگان امداد رسانی اعلام کنند تا پیگیری‌های ورود ماشین الات با پلاک قشم صورت گیرد.
همتی با اشاره به شایعات پرداخت کمک هزینه شهرداری به مسجد جامع بندرعاس اشاره کرد و افزود: اعتباری که برای کمک به ساخت مسجد جامعه بندرعباس تعلق گرفت اصلا از درآمد ارزش افزوده و یا شهرداری بندرعباس نبوده و چنین برداشتی درست نیست.
وی گفت: باید استفاده از آبشرین کن‌ها به منظور تامین آب مصرفی صنایع غرب بندرعباس کاهش و استفاده از پساب فاضلاب تصفیه شده در دستور کار باشد.
استاندار هرمزگان افزود: از این پس مجوز احداث آبشرین کن در غرب بندرعباس صادر نخواهد شد و شرکت‌های صنعتی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس می‌توانند آب مورد نیاز خود را از پساب تصفیه شده توسط بخش خصوصی تامین کنند.

نظر شما