شناسهٔ خبر: 25649455 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

شهر بام‌های سفالی دیگر سقف سفالی ندارد

احیای بام های سفالی شهرستان مرزی بندر آستارا با اجرای طرح های بومگردی پیگیری می‌شود و در صورت تحقق آن مشاغلی نظیر سفال پزی را رونق خواهد داد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / «یونس رنجکش» فرماندار آستارا در نشست خبری همایش تخصصی واکاوی فرهنگ دریایی کرانه های جنوبی خزر ، افزود: آستارا به شهر بام های سفالی مشهور است، اما استفاده از سفال در بام خانه‌های آن منسوخ شده و طرح های بومگردی در احیای آن موثر خواهد بود. با احیای فرصت ها و ظرفیت های گردشگری آستارا تحولات مهمی در بخش های مختلف اجتماعی و اقتصادی بویژه اشتغالزایی رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: برگزاری همایش های تخصصی با موضوعات مختلف و متنوع گردشگری منطقه تأثیر بسزایی را در معرفی ظرفیت ها و جاذبه های آستارا در این بخش دارد و می تواند ضمن تبیین شرایط، فرهنگ و تاریخ و هویت فرهنگی، موجب تقویت انسجام اجتماعی و رونق اقتصاد گردشگری شود.
فرماندار آستارا خاطر نشان کرد: به منظور معرفی گیاهان دارویی آستارا ، نظیر گل گاوزبان، در اواخر خرداد ماه امسال جشنواره ملی گیاهان دارویی با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری در این شهرستان برگزار خواهد شد و سایت موزه گیاهان دارویی نیز در پارک جنگلی بی بی یانلوی آستارا به زودی راه اندازی خواهد شد./ایسنا

 

کلمات کلیدی

برچسب‌ها:

نظر شما