شناسهٔ خبر: 25644882 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

نیکزادی پناه در نطق میان دستور:

آمریکا با انتقال سفارت خود به بیت المقدس، خوی استکباری خود را اثبات کرد

عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس گفت: هفته گذشته همزمان با انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، رژیم جنایتکار و غاصب صهیونیستی با حمایت آمریکا ملت مظلوم فلسطین را به خاک و خون کشید و بار دیگر غیر قانونی بودن خود را اثبات نمود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حبیب‌ الله نیکزادی‌پناه  در نشست علنی امروز (یکشنبه، 30 اردیبهشت ماه) در نطق میان دستور  با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، گفت:  هفته گذشته همزمان با انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، رژیم جنایتکار و غاصب صهیونیستی با حمایت آمریکا ملت مظلوم فلسطین را به خاک و خون کشید و بار دیگر غیر قانونی بودن خود را اثبات نمود.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:آقای ترامپ و دولت ظالمش خود را مدافع حقوق بشر در اقصا نقاط دنیا می داند و با بی توجهی تمام، این انتقال را جشن می گیرد و مانع تصویب بیانیه شورای امنیت مبنی بر انجام تحقیقات مستقل درباره حوادث خونین در نوار غزه می شود. این اقدام غیر اخلاقی را محکوم و انزجار خود را اعلام می داریم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، گفت:  در مورد برجام در جلسه غیر علنی امروز مجلس با حضور مسئولین ذی ربط مفصل صحبت شد. باید اعلام کنم برای مقابله با دشمنی های مستمر آمریکا و خروج آنها از برجام و حفظ این سند ملی و بین المللی نیاز به همبستگی ملی و خرد جمعی و تکیه بر خودکفایی و خود باوری و اجرای منویات و دستورات مقام معظم رهبری و اعتماد به گروه مذاکره کننده برجام که مورد تایید نیز می باشند. هوشیاری کامل مسئولین به سیاست های ددمنشانه آمریکا و پیشگیری از روزمرگی می باشد.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس ادامه داد: ضمن تقدیر شایسته از زحمات دولت تدبیر و امید برای بهبودی وضعیت توسعه و آبادانی شرق استان کرمان به شرح ذیل اعلام میدارم. با توجه به خشکسالی های مستمر و خسارات وارده به فعالان بخش کشاورزی و نابودی مرغداری های بخشی از مناطق کشور ناشی از بیماری آنفولانزای مرغی لازم است وزارت جهاد کشاورزی ضمن تقویه بنیه مالی سازمان دامپزشکی کشور، تمهیدات لازم جهت تمدید و امهال بدهی فعالان بخش از طریق شبکه بانکی و بانک مرکزی کشور پیش بینی و اقدام گردد.

وی افزود: به منظور پرداخت به موقع غرامت از طرف صندوق بیمه، بیمه گذاران خسارت دیده، دولت موظف است مفاد بند 1 ماده 32 قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی مبنی بر ایجاد ردیف مستقل پرداخت به بیمه گذاران محصولات کشاورزی صندوق بیمه کشاورزی در لوایح بودجه سالانه پیش بینی و اعتبار به صورت صد در صد تخصیص یافته و در طول اجرای قانون اجرایی شود که متاسفانه در بودجه سال 97 نشد.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس تصریح کرد: از وزارت محترم صنعت، معدن و تجارت درخواست می‌نمایم که برای استفاده از پهنه معدنی غنی شرق استان کرمان در ایجاد اشتغال و تولید برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: از وزیر محترم نیرو درخواست می نمایم به منظور مدیریت هوشمندانه و مدبرانه از منابع آبی کشور و صرفه جویی از آب استفاده بهینه از آن اقدام عاجلی برای تعیین تکلیف و ساماندهی چاه های بدون مجوز که تعداد آنها به 300 هزار حلقه می رسد صورت گیرد.

نیکزادی پناه افزود: در سال جاری به دلیل سرمازدگی حدود 90 درصد پسته از بین رفته است و حدودا 10 درصد محصول برداشت خواهد شد؛ لذا جهت حمایت از باغداران پسته و نخل کاران بدلیل کاهش قیمت خرمات و خروج از بحران در این خصوص موضوع ارزحاصل از صادرات پسته و خرما از شمول تحویل به بانک مرکزی خارج شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:  از ریاست محترم سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درخواست دارم با توجه به مذاکره اخیر برنامه ریزی لازم برای زیرساخت های گردشگری با توجه به مکان های گردشگری و نخلستان های زیبای استان و کوهستان دل انگیز و کویر ثبت شده جهانی و قنوات این استان که ثبت جهانی است در جهت اشتغال و درآمد زایی صورت گیرد، در نهایت درخواست توجه ویژه به صنعت گردشگری را دارم./

پایان پیام

نظر شما