شناسهٔ خبر: 25617729 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

سردار رستگار پناه:

آمریکا هیچ وقت به فکر حل مشکلات ما نبوده

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، سردار حسن رستگارپناه در حاشیه مجمع «یاد یاران» از سری برنامه‌های کنگره 5400 شهید استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: آمریکا جنایتکاری است که مشکلات زیادی در طول تاریخ و بعد از انقلاب اسلامی برای مردم کشورمان به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: برجام یک روندی بود که بنابر مصلحتی می‌خواستیم به اثبات برسانیم که به عنوان یک کشور و یک جریان دنبال ساخت بمب اتم نیستیم و این را هم ثابت کردیم.

رئیس مرکز تحقیقات امنیت ملی پایدار ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: آمریکا امروز منافع خود را در این دیده که برجام را بر هم بزند، اما منفعتی برای آنها حاصل نمی‌شود، چراکه شکست دیگری در افکار عمومی جهان پیدا کردند.

آمریکا هیچ وقت به فکر حل مشکلات ما نبوده و نخواهد بود
سردار رستگارپناه تشریح کرد: وضعیت ایران به گونه‌ای است که روز به روز دست تزویر جنایتکاران و قدرت‌های بزرگ را آشکارتر می‌کند. 

وی بیان داشت: آنچه مسلم است دولت و رجال سیاسی و اجرایی کشور باید هم‌جهت با مردم این تصور را که آمریکا مشکل ما را برطرف می‌کند از ذهن و فکرشان بیرون کنند.

رئیس مرکز تحقیقات امنیت ملی پایدار ستاد کل نیروهای مسلح توضیح داد: آمریکا هیچ وقت به فکر حل مشکلات ما نبوده و نخواهد بود، بنابراین در نشست‌ها، مذاکرات و گفت‌وگوها، اقتدار، عزت و شرایط عمومی کشور را مد نظر قرار بدهند که خدای نکرده آنها در دام‌های گسترده استکبار نیفتند.

سردار رستگارپناه ادامه داد: مردم ما وظیفه‌شناس هستند و در راستای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی پا به پا پیش آمدند و امروز هم پیش خواهند آمد، بنابراین هوشمندی، هوشیاری و حضور در صحنه مهم‌ترین وظیفه‌ای است که امروز مردم بر عهده دارند. 

کردستان اوایل انقلاب دستخوش حادثه‌ای ناخوشایند شد
وی اضافه کرد: کردستان از اوایل انقلاب اسلامی دستخوش حادثه‌ای ناخوشایند شد و افرادی تشخیص شرایط زمانی خود را درست نمی‌دادند و دنبال مسائلی بودند که خاستگاه عمومی مردم نبود، بلکه دنبال امیال خودشان بودند.

رئیس مرکز تحقیقات امنیت ملی پایدار ستاد کل نیروهای مسلح یادآوری کرد: به هر جهت آن حوادث به سرعت سپری شد و آنچه که ما امروز در کردستان می‌توانیم روی آن دست بگذاریم، وفاداری مردم زجرکشیده و ستمدیده‌ای است که از همان ابتدا در پیروزی انقلاب اسلامی همراه ملت ایران پا در صحنه گذاشتند و در عرصه‌های مختلف هویت خود را به اثبات رساندند.

رستگارپناه عنوان کرد: شاخصه مهم ماندگاری این موضوع، صدق نیت شهدای گرانقدر اسلامی ما بود، شهدایی که برای ایجاد امنیت، جان خود را فدا کردند و امروز ما وظیفه داریم در راستای پایداری این امنیت، راه شهدای گرانقدر را ادامه دهیم.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه خدمات زیادی توسط سیستم‌ها و سازمان‌های مختلف اداری و اجرایی استان کردستان با همت و پایمردی خدمتگزارانشان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارائه شده است.

رئیس مرکز تحقیقات امنیت ملی پایدار ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: پروژه‌های محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی خوبی هم توسط سیستم سپاه پاسداران در استان کردستان دنبال می‌شود، گرچه شایستگی مردم این استان فراتر از تمامی خدماتی است که در این استان ارائه شده است.

رستگارپناه بیان کرد: مدیریت اجرایی استان کردستان هم باید به آن سرعت ببخشد و توانایی‌ها و فرصت بیشتری را برای مردم عزیز استان ایجاد کند تا مردم همواره از رفاه، آسایش، امنیت و تلاش بیشتری برخوردار شوند. 

جریانات ضدانقلاب به دنبال ناامن کردن کردستان بودند
وی تبیین کرد: آنچه که در طول دفاع مقدس اتفاق افتاد، زجر، زحمت و مشقتی بود که بر این مردم از دو جهت تحمیل شد، یکی بحث جریانات داخلی و کسانی که به دنبال ناامن کردن این مناطق بودند و دیگری هم رژیم بعثی عراق بود.

رئیس مرکز تحقیقات امنیت ملی پایدار ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز آنچه که وجود دارد، امنیت است که مهم‌ترین نعمتی است که خداوند ارزانی داشته و این در اثر مجاهدت‌های مجاهدان این سرزمین به ارمغان آمده است.

رستگارپناه اضافه کرد: مردم خیلی خوب آن دسته از افراد را به عنوان گروه‌های سیاسی شناختند که مدعی دفاع از آنها بودند که الان سر بر بالین چه کسانی دارند و همچنین کسانی که صادقانه برای مردم کار می‌کردند.

وی متذکر شد: مردم پیش‌بینی و پیش‌نگری‌شان برای آینده است که می‌دانند همواره باید در کنار نظام باشند و هدفشان در پیشبرد اهداف، رفاه و معیشت خودشان هم‌جهت با حاکمان و دولت است. 

رئیس مرکز تحقیقات امنیت ملی پایدار ستاد کل نیروهای مسلح همچنین با یادآوری دوران دفاع مقدس و عنوان این مطلب که ما شروع کننده هیچ جنگی نبوده و نیستیم، تأکید کرد: جنگ تحمیلی را رژیم بعث عراق شروع کرد و در همین مناطق کُردی اولین بمباران در خرداد سال ۵۸ در شهر بانه و سردشت بود که تعدادی از مردم عزیز ما به شهادت رسیدند.

رستگارپناه در پایان گفت: وظیفه ما این است در هر شرایطی از انقلاب و آرمان‌هایمان دفاع کنیم.

منبع:فارس

برچسب‌ها:

نظر شما