شناسهٔ خبر: 25610784 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

حسینیه عاشقان ثارالله خرم آباد میزبان مراسم جزءخوانی قرآن کریم+تصاویر

همزمان با ماه مبارک رمضان مراسم جمع خوانی و جزء خوانی قرآن کریم با حضور مسئولین استانی و مردم روزه دار در حسینیه عاشقان ثارالله خرم آباد برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک همزمان با ماه ضیافت الهی مراسم جمع خوانی و جزء خوانی قرآن کریم با حضور مسئولین استانی،قاریان مطرح استان و مردم روزه دار در حسینیه عاشقان ثارالله خرم آباد برگزار می شود.

 

امسال چهارمین سال است که حسینیه عاشقان ثارالله با میزبانی روزه داران خرم آبادی در مراسم جمع خوانی قرآن کریم، معطر به عطر بهار قرآن می شود.

 

افتتاحیه مراسم جزء خوانی قرآن کریم در حسینیه عاشقان ثارالله خرم آباد

 

آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان در آیین افتتاح مراسم جمع خوانی قرآن کریم نزول قرآن را مهم ترین ویژگی ماه مبارک رمضان دانست و گفت:ظرف زمان رمضان، این لیاقت و شایستگی را دارد که کتاب آسمانی قرآن را که سراسر نور و هدایت است در خود جای دهد.

 

وی بیان کرد: قرآن کتاب ارزشمندی است که آیاتش راهگشای بشردر زندگی دنیوی و اخروی و هم چنین تضمین کننده سعادت انسان هاست.

 

امام جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: ارزشمندی قرآن تا حدی است که از سوی خداوند خبیر،علیم و حکیم برقلب پیامبر عظیم الشأن اسلام نازل شد برای اینکه سبک زندگی انسان ها را مشخص کند.

 

مراسم جمع خوانی خوانی قرآن کریم در حسینیه عاشقان ثارالله خرم آباد1

 

آیت الله میرعمادی با بیان این که تلاوت قران در همه ایام سال اهمیت دارد اما در ماه مبارک رمضان از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: در ماه رمضان برترین عبادت تلاوت قرآن است و مقدمه فهم و عمل به قرآن تلاوت قرآن است از این رو ماه مبارک رمضان بهار قران نامیده شده است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به این که تلاوت قران باعث نورانی شدن و صفای دل می شود عنوان کرد: تلاوت قران در رشد معنوی و باروری ایمان مردم نقشی اساسی دارد و وسیله ای برای تقرب به سوی خداوند متعال است.

 

افتتاحیه مراسم جزء خوانی قرآن کریم در حسینیه عاشقان ثارالله خرم آباد1

 

فرمانده سپاه خرم آباد در حاشیه این مراسم ضمن تبریک به مناسب فرا رسیدن ماه ضیافت الهی گفت: ماه رمضان یک میانبر و راهی کوتاه و سریع برای وصل به پروردگار است،لحظه به لحظه روزهای این ماه  برای شخص روزه دار فرصت است؛لذاباید از روزهای محدود و گذرای ماه بندگی خدانهایت بهره را برد و رابطه بین عبد و مولا را تثبیت کرد.

 

سرهنگ بازگیر با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) که می فرمایند:برترین عبادت من قرائت قرآن است اظهارداشت: تلاوت قرآن به عنوان کامل ترین و جامع ترین دستورالعمل حیات بشر، بهترین معروفات است و رمضان فرصتی برای تشویق یکدیگر به تلاوت ،تدبر و درک آیات الهی به عنوان یک عمل معروف است.

 

جزء خوانی قرآن کریم در حسینیه عاشقان ثارالله خرم آباد  

 

وی با ابراز این که اُنس و اُلفت با قرآن موجب طراوت و شادابی روح می شود،تصریح کرد: با تمسک جستن به قرآن این هدیه آسمانی و الهی ،می توانیم طبق دستورالعمل هایی که در این کتاب هست،پیچ و خم های مسیر زندگی فردی ،اجتماعی را پشت سر بگذاریم.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرم آباد با اظهار اینکه همزمان با شروع ماه ضیافت الهی مراسم جزء خوانی و جمع خوانی قرآن کریم در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه خرم آباد برگزار می شود گفت: بار دیگر لطف و عنایت پروردگار شامل حالمان شد تا برای چهارمین سال متوالی در برگزاری این مراسم میزبان مؤمنین روزه دار شهرستان خرم آباد باشیم.

 

وی افزود: آیین افتتاح این مراسم عصر امروز 27 اردیبهشت ساعت 17:30 با حضور مسئولین استانی ،قاریان مطرح استان و عموم مردم آغاز شده است.

 

فرمانده سپاه خرم آباد با اشاره به زمان شروع مراسم در ساعت 18 عصر هر روز ماه مبارک رمضان گفت: این مراسم هر روز تا پایان ماه مبارک به صورت مستقیم و زنده  از شبکه افلاک مرکز صدا و سیمای لرستان پخش می شود.

 

 مراسم جزء خوانی قرآن کریم در حسینیه عاشقان ثارالله خرم آباد

 

سرهنگ بازگیر مراسم جمع خوانی قرآن کریم را یک برنامه فرهنگی،مذهبی دانست و خاطرنشان کرد: این مراسمات ضمن تأثیرات معنوی می تواند روحیه کار تشکیلاتی و جمعی را در میان جوانان مؤمن و انقلابی ما زنده ، بیدار و تقویت کند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرم آباد با اظهار این که یکی از درس ها و معارف قرآن کریم ولایت مداری است خاطرنشان کرد: یک جوان مؤمن به عنوان سرباز ولایت،باید با حضور در کارهای جمعی و تشکیلاتی متفاوت،تحمل و تجربه خود را بالا برده و در این میدان سرآمد باشد تا برای سربازی امام زمان(عج) آماده باشد.

 

انتهای پیام/

نظر شما