شناسهٔ خبر: 25602216 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شرکت «اتم استروی اکسپورت»:

متخصصان ایرانی نیروگاه بوشهر مهارت بالایی دارند

مسکو - ایرنا - رئیس شرکت «اتم استروی اکسپورت» وابسته به شرکت دولتی روس اتم - پیمانکار اصلی نیروگاه هسته ای بوشهر - به رسانه های روسی گفته است که مهارت متخصصان ایرانی در پروژه واحد دوم نیروگاه بوشهر بسیار بالاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «والری لیمارنکو» به ریانووستی اظهار داشت: متخصصان ایرانی اقدامات اولیه اما خیلی دشوار برای تامین ایمنی در برابر زلزله محدوده واحد دوم نیروگاه هسته ای بوشهر را با کیفیت بالایی اجرا کرده اند.
وی با اشاره به اینکه نظارت دقیق مهندسی محدوده نیروگاه هسته ای بوشهر شاخص های عالی مقاومت (این مرکز تولید برق هسته ای) در برابر زلزله را نشان می دهد، خاطرنشان کرد: برای این منظور مجموعه ای از تدابیر فنی پیچیده انتخاب شده است که یکی از آنها تقویت خاک (کوبیدن زمین) محدوده هایی است که نیروگاه هسته ای بر روی آن ساخته می شود.
وی افزود: شرکت های ایرانی از مهارت بالایی در این عرصه برخوردارند و به همین دلیل یک شرکت پیمانکار ایرانی در مناقصه آزاد بین المللی برنده اقدامات برای تقویت خاک واحد دوم در نیروگاه هسته ای بوشهر شد.
لیمارنکو ابراز امیدواری کرد که شرکت پیمانکار ایرانی با موفقیت تعهدات خود را برای تقویت زمین واحد دوم نیروگاه بوشهر اجرا کند.
به گفته وی، نتایج عملکرد خوب شرکت پیمانکار در یک محدوده آزمایشی برای تقویت زمین گواه این امر است و این شرکت شروع به تقویت زمین محدوده راکتور واحد دوم پروژه نیروگاه هسته ای بوشهر کرده است.
به گزارش ایرنا، شرکت 'اتم استروی اکسپورت' پیمانکار اصلی نیروگاه هسته ای بوشهر روز سوم ماه می (13 اردیبهشت) از پیشرفت در واحد دوم این پروژه خبر داد و اعلام کرد که در محدوده واحد دوم نیروگاه هسته ای بوشهر عملیات محکم کردن (کوبیدن) زمین محل ساخت راکتور آغاز شده است.
کلنگ زنی ساخت واحد 2 نیروگاه اتمی بوشهر 20 شهریور 95 صورت گرفت و در 23 اسفند همان سال عملیات خاکبرداری آغاز شد و تاکنون حدود 100 مترمکعب خاکبرداری صورت گرفته است.
تولید برق هسته ای از واحد نخست نیروگاه بوشهر سال 2012 به ظرفیت کامل اسمی رسید و سال بعد هم به سفارش دهنده ایرانی تحویل شد.
به گزارش ایرنا، براساس برنامه ای که پیش تر اعلام شده بود، سال 2024 دومین واحد نیروگاه بوشهر به صورت روشن تحویل ایران می شود و سال 2026 نیز برق سومین نیروگاه وارد شبکه انتقال انرژی خواهد شد که در مجموع توان تولید برق هسته ای با یک هزار مگاوات نیروگاه اول، به بیش از سه هزار و 100 مگاوات افزایش خواهد داد.
شبک**اروپام*391***1346**1392

نظر شما