شناسهٔ خبر: 25582789 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اجرای برنامه‌های دبیرخانه استان تهران در چهارچوب سند راهبردی ستاد عالی

خبرگزاری شبستان: سید هاشم خضری گفت: در صورت تصویب سند تحول راهبردی ستاد عالی در جلسه آتی شورای سیاست گذاری، اجرای برنامه‌های دبیرخانه استان تهران در چهارچوب این سند خواهد بود.

صاحب‌خبر -

سید هاشم خضری سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد استان تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان تهران؛ با اشاره به اینکه این دبیرخانه در اجرای طرح ‌و برنامه های آینده خود تابع سیاست ستاد عالی در دوره جدید خواهد بود گفت: برنامه های دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران بر اساس سند تحول راهبردی که در جلسه آتی شورای سیاست‌گذاری تصویب خواهد شد، پیش خواهد رفت. لذا تمام برنامه‌ها اعم از جشنواره‌ها، همایش‌ها و برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و هنری از این قاعده مستثنا نبوده و در چهارچوب سند راهبردی انجام خواهد شد.

خضری با گریزی به راه اندازی سامانه جامع آمار و اطلاعات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با عنوان بچه های مسجد(سجا) و لزوم ثبت نام کانون‌ها در این سامانه تصریح کرد: با توجه به شروع فعالیت این سامانه، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران همانند دیگر کانون‌ها در سراسر کشور اقدام به ثبت اطلاعات کردند که در فاز اول بیش از 566 کانون تا تاریخ 20 اردیبهشت موفق به ثبت اطلاعات شده‌اند که با تکمیل و پایان مهلت ثبت نام آغاز فاز دوم و دعوت از مدیران کانون‌های ثبت شده در گروه‌های 40 نفری را جهت دوره‌های آموزشی لازم برای ادامه فعالیت خواهیم داشت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فعالیت‌ها و عملکرد کانون‌های فرهنگی هنری از طریق این سامانه انجام می‌شود تمامی حمایت‌ها و مساعدات مالی ستاد عالی به کانون‌های فرهنگی هنری نیز از طریق این این سامانه انجام خواهد شد. به همین منظور کانون‌های که در این سامانه ثبت نگردند مورد حمایت قرار نخواهند گرفت. لذا در انجام این امر مهم مدیران و ائمه محترم جماعات می توانند با یک همت و تلاش ویژه جهت ثبت کانون‌ها اقدام کرده تا هیچ کانونی از این حمایت محروم نگردد.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران با اشاره به فرارسیدن ایام مبارک رمضان و ماه نزول قرآن و برنامه‌های مناسبتی دبیرخانه در این ایام بیان کرد: امسال نیز همچون سنوات گذشته برنامه های ابلاغی از سوی ستادعالی را برای اجرای هر چه بهتر خواهیم داشت که از مهمترین آنها می توان به ربیع القرآن، طرح تلاوت نور، نشست‌های در حوزه قرآن و خانواده، تکریم خادمان، حافظان قرآنی و اهالی مساجد اشاره کرد.

خضری با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی، ایام رمضان را فرصتی مناسب برای سخنران مساجد در این زمینه دانست و خاطرنشان کرد: از آنجایی که در ایام مبارک رمضان حضور مردم در مساجد پررنگتر از قبل خواهد بود، ائمه محترم جماعات می‌توانند از طریق سخنرانی برای توصیه و تاکید بر استفاده از کالای ایرانی، بویژه برای جوانان اقدام نمایند.

وی همچنین با اشاره به برپایی نمایشگاه قرآن در ایام رمضان و حضور غرفه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این نمایشگاه افزود: نمایشگاه قرآنی فرصت مناسبی در جهت آشنایی مردم با کانون‌های فرهنگی هنری، تولیدات و فعالیت‌های آنها می باشد لذا تلاش داریم آثار کانون‌ها در این نمایشگاه ارائه شده و در صورت امکان نیز بخشی از فعالیت‌های غرفه ستاد عالی نیز به آثار تولیدی کانون‌ها اختصاص داده شود تا از این طریق اسباب شناخت هر چه بیشتر کانون‌ها به جامعه فراهم گردد.

خضری در پایان بیان داشت: توجه به مناسبت‌های ماه مبارک رمضان همچون ولادت امام حسن(ع)، شهادت امیرالمومنین امام علی(ع)، لیالی قدر، رحلت جانگداز امام خمینی(ره) برنامه‌های ویژه‌ی برای این ایام خواهیم داشت.

نظر شما