شناسهٔ خبر: 25558453 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برپایی غرفه مشاوره حجاب و عفاف در حاشیه برنامه پارک های آسمانی

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دلیجان از برپایی غرفه مشاوره حجاب و عفاف در حاشیه برنامه پارک های آسمانی خبرداد.

صاحب‌خبر -

حمید صادقی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیجان به خبرنگار  خبرگزاری شبستان  در اراک گفت: به مناسبت هفته عفاف و حجاب این اداره طی برگزاری جلساتی با دستگاه های عضو کارگروه ترویج عفاف وحجاب برنامه  هایی را تصویب کرده است.

 

وی افزود: برنامه ریزی برای برنامه های اثرگذار عفاف و حجاب در سطح شهرستان، برگزاری سخنرانی و همایش با موضوع عفاف و حجاب، برپایی غرفه مشاوره حجاب و عفاف در حاشیه برنامه پارک های آسمانی، برگزاری نشست های کتابخوانی با موضوع عفاف و حجاب در بین نوجوانان و جوانان، برگزاری کارگاه آموزش خانواده و تقدیر از برگزیدگان حجاب برتر در ادارات دلیجان از جمله این مصوبات است که با همکاری دستگاه های عضو برگزار می شود.

 

صادقی ادامه داد:  کانون های فرهنگی هنری مساجد دلیجان با برگزاری نشست های عفاف و حجاب و خانواده ویژه بانوان، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و کتابخوانی، اهدای جوایز به دختران تازه به سن تکلیف رسیده و محجبه، برگزاری مراسم سخنرانی و بیان عواقب بی حجابی و سایر برنامه های فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب این هفته را گرامی می دارند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه مصونيت وآرامش زن، موفقيت های معنوی، سلامت و زيبايی، کاهش مفاسد و حفظ بنیان خانواده از جمله آثار و اهمیت حجاب است، اظهار کرد: پوشيدگی زنان و رفتار متين جوانان در اجتماع همواره سدی محکم در برابر وسوسه های شيطانی بوده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیجان تصریح کرد: زنان، با حجاب خود هم در تحکيم خانواده شخصي خود نقش دارند و هم در تحکيم خانواده ديگران. اما نقش آن ها در تحکيم خانواده خود، به اين لحاظ است که اعتماد شوهر را به پاکي خود جلب مي کنند. 

 

بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشیدند.

 

 

 

نظر شما