شناسهٔ خبر: 25538192 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

فیلم | شهادت تعدادی از فلسطینیان همزمان با انتقال سفارت آمریکا به قدس

بین الملل > خاورمیانه - وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: در درگیری‌های شدید میان فلسطینی‌ها و نظامیان صهیونیست 18 نفر شهید و 900نفر زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فلسطینیان در روز نکبت و همزمان با انتقال سفارت آمریکا به قدس تظاهرات بازگشت را با شکوه تر از همیشه برگزار کردند اما این تظاهرات تا کنون 918 کشته و زخمی برجای گذاشته است. برخی رسانه های خبری این حجم از خشونت را در نوار غزه مرتبط با فتنه جدید ترامپ در فلسطین تلقی کرده اند. اردوغان در واکنش به خشونت ها و اعتراض مردم فلسطین گفت آمریکا دیگر جایی در مذاکرات صلح ندارد.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، جديدترين اخبار و رويدادهاي سرزمين هاي اشغالي در بيست و چهار ساعت گذشته به شرح ذيل است:

سخنگوي ترزا مي: انگليس هيچ تصميمي براي انتقال سفارت خود به قدس ندارد

 سخنگوي دفتر ترزا مي، نخست وزير انگليس امروز اعلام کرد لندن هيچ تصميمي براي انتقال سفارت خود از تل آويو به قدس ندارد.
سخنگوي ترزا مي تاکيد کرد انگليس از تصميم آمريکا براي انتقال سفارت واشنتگن به قدس ناخرسند است.

زخمی شدن يک نظامي صهيونيست در مرز نوار غزه


يک نظامي صهيونيست در مرزهاي نوار غزه مجروح و به بيمارستان منتقل شد.

آتش سوزي گسترده در يک شهرک صهيونيستي نزديک نوار غزه


رسانه هاي اسرائيلي از آتش سوزي گسترده در شهرک شاعر هنگيف نزديک نوار غزه خبر دادند که به علت فرود بادبادک آتشين پرتاب شده از نوار غزه در اين شهرک رخ داد.

قطر يورش شهرک نشينان صهيونيست به مسجدالاقصي را محکوم کرد

دولت قطر حمله شهرک نشينان صهيونيستي به مسجدالاقصي را محکوم کرد و مسئوليت وارد آمدن هرگونه خسارت به حرم شريف قدسي را بر عهده تل آويو دانست.

به گزارش پايگاه اينترنتي خبرگزاري آناتولي وزارت خارجه قطر در بيانيه اي اعلام کرد :«بيش از هزار و 600 نفر به بهانه روزي که اسرائيلي ها آن را «روز يکپارچه کردن قدس»ناميده اند به مسجدالاقصي يورش بردند که اين بزرگ ترين يورش به مسجدالاقصي ا ز زمان اشغال قدس در سال 1967 است.

جامعه جهاني، اشغالي بودن قدس شرقي و اعلام الحاق آن به قدس غربي در سال 1980 را به رسميت نمي شناسد.

درگيري جوانان فلسطيني با نظاميان صهيونيست در شمال قدس

جوانان فلسطيني با نظاميان اشغالگر در گذرگاه قلنديا در شمال قدس اشغالي درگير شدند.

حماس بر آزادسازي قدس تاکيد کرد

سخنگوي حماس بر ادامه مقاومت و آزاد سازي قدس تاکيد کرد.

به گزارش پايگاه اينترنتي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين [حماس] حازم قاسم سخنگوي اين جنبش امروز دوشنبه در کنفرانسي خبري گفت: مبارزه ملت ما و مبارزات ميداني تعيين کننده آينده قدس خواهد بود و ملت ما تنها طرف تعيين کننده سرنوشت خود است. وي گفت: ملت فلسطين به هيچ وجه زندگي در زير فشار محاصره نوار غزه را نپذيرفته و نخواهد پذيرفت. ملت ما تصميم گرفته است اين محاصره را يکبار براي هميشه در هم بشکند.

 يوسف قرضاوي گفت فلسطين بدون قدس بي معناست

همزمان با سالروز اشغال فلسطين موسوم به روز نکبت،‌ ­رئيس اتحاديه جهاني علماي مسلمان گفت جهان اسلام بايد با انتقال سفارت آمريکا به قدس اشغالي مخالفت کند.

 

600 شهید و زخمی در درگیری امروز غزه

 يوسف القرضاوي در توييتي که در حساب شخصي خود منتشر کرد آورده است: «فلسطين بدون قدس بي معناست . مسلمانان کجا هستند؟ جهان اسلام کجاست؟ امت اسلامي که از شرق تا غرب امتداد دارد کجايند؟ »

وي خواستار مقاومت در برابر انتقال سفارت آمريکا به قدس شد و گفت: «اين اقدام بايد با مقاومت رو به رو شود. بايد با آن مخالفت کنيم».

­

سخنگوي حماس بر ادامه مقاومت و آزاد سازي قدس تاکيد کرد

حازم قاسم سخنگوي اين جنبش گفت: مبارزه ملت ما و مبارزات ميداني تعيين کننده آينده قدس خواهد بود و ملت ما تنها طرف تعيين کننده سرنوشت خود است. وي گفت: ملت فلسطين به هيچ وجه زندگي در زير فشار محاصره نوار غزه را نپذيرفته و نخواهد پذيرفت. ملت ما تصميم گرفته است اين محاصره را يکبار براي هميشه در هم بشکند.


وي افزود: قدس محور مسئله فلسطين است و آزادسازي آن هدف مبارزه ملت فلسطين است و تا تحقق اين هدف ادامه خواهد يافت.

افزايش شمار مجروحان شهداي فلسطيني در نوار غزه


­وزارت بهداشت فلسطين در نوار غزه اعلام کرد شمار زخمي ها در تيراندازي نظاميان اشغالگر به پانصد و دوازده نفر افزايش يافت.

پايگاه اينترنتي العهد لبنان در خبري فوري به نقل از هلال احمر فلسطين از زخمي شدن صد و چهل و هفت فلسطيني تا به اين لحظه در غزه خبر داد. وزارت بهداشت فلسطين از شهادت هفت فلسطيني و زخمي شدن صدها نفر از تظاهرکنندگان در تيراندازي نظاميان اشغالگر در شرق نوار غزه خبر داد.

نقش آمريکا در خاورميانه از بين رفته است

رجب طيب اردوغان رئيس جمهور ترکيه گفت آمريکا با انتقال سفارت خود از تل آويو به قدس، نقش ميانجيگري را در خاورميانه از دست داده است.

 
ابراز نگراني کرملين درباره پيامدهاي انتقال سفارت آمريکا به قدس

کرملين در پاسخ به اين سوال که آيا سفارت جديد آمريکا در قدس مي تواند به افزايش تنش هاي منطقه اي منجر شود يا خير، اعلام کرد چنين نگراني هايي دارد.

آغاز درگيري هاي شديد ميان جوانان فلسطيني و نظاميان صهيونيست در غزه

شبکه تلويزيوني المنار با پخش تصاويري از غزه از ناآرامي و آغاز درگيري هاي شديد ميان تظاهرکنندگان فلسطيني و نظاميان صهيونيست در نوار مرزي غزه خبر داد.

برخي منابع امنيتي اعلام کردند در اين درگيري ها تاکنون چند نفر زخمي شده اند.شمار زخمي هاي فلسطيني در نوار غزه به سي نفر افزايش يافته است. ارتش رژيم اشغالگر منطقه مرزي با نوار غزه را منطقه نظامي بسته اعلام کرد.


زخمي شدن 5 سرباز صهيونيست در شمال غزه

­پايگاه اينترنتي العهد لبنان از زخمي شدن پنج سرباز ارتش رژيم اشغالگر صهيونيستي بر اثر واژگون شدن خودروي نظامي در شرق بيت حانون در شمال غزه خبر داد.

پخش صداي الله اکبر از مساجد غزه

­پايگاه اينترنتي العهد لبنان در خبري فوري از پخش شدن صداي الله اکبر از مساجد غزه به منظور آماده شدن براي آغاز راهپيمايي هاي بزرگ بازگشت خبر داد.

­پايگاه اينترنتي العهد لبنان از تيراندازي شديد به سمت تظاهرکنندگان در مرزهاي شرقي بيت حانون در شمال غزه خبر داد.

اعتصاب عمومي در نوار غزه در هفتادمين سالگرد نکبت


­شبکه تلويزيوني الجزيره لحظاتي پيش در خبر فوري گزارش داد:در هفتادمين سالروز نکبت(تاسيس رژيم نامشروع صهيونيستي) و همزمان با انتقال سفارت آمريکا به قدس اشغالي، فلسطيني ها در نوار غزه دست به اعتصاب عمومي زدند.

جوانان فلسطيني هواپيماي بدون سرنشين رژيم صهيونيستي را در غزه سرنگون کردند



­شبکه تلويزيوني الميادين لحظاتي پيش در خبر فوري گزارش داد: جوانان فلسطيني در مرز نوار غزه، هواپيماي بدون سرنشين اسرائيلي را که مواد آتش زا بر روي چادرهاي تظاهرکنندگان فلسطيني در اين منطقه مي ريخت، سرنگون کردند.

جهاد اسلامي فلسطين خواستار مشارکت گسترده مردمي در راهپيمايي غزه شد

­جنبش جهاد اسلامي فلسطين با انتشار بيانيه اي مشارکت گسترده مردمي در راهپيمايي هاي بازگشت را خواستار شد.
به گزارش پايگاه اينترنتي العهد لبنان، "جهاد اسلامي" خواستار حضور گسترده فلسطينيان در راهپيمايي هاي حق بازگشت و شکست محاصره غزه، بسيج عمومي و حرکت به سمت همه نقاط تماس و کانون هاي صهيونيستي در سرزمين هاي اشغالي شد.

جهاد اسلامي با انتشار بيانيه اي تاکيد کرد: "راهپيمايي هاي بازگشت و شکست محاصره غزه نه تنها تا چهاردهم مي ادامه خواهد يافت بلکه اين روز سرآغاز مرحله دوم است مرحله اي که در آن پيام ملت فلسطين مقاومت و پايداري، پايبندي به حق فلسطينيان و دفاع از آن و اجازه ندادن به هر طرفي است که در حال توطئه عليه اين حق و نابود کردن آن است".


يورش 13 شهرک نشين صهيونيست به مسجدالاقصي

پايگاه الرساله للاعلام در صفحه شخصي خود در توييتر در خبري فوري از گشوده شدن باب المغاربه و يورش سيزده شهرک نشين صهيونيست به صحن مسجدالاقصي خبر داد.

در حالي که رژيم صهيونيستي شمار نظاميان خود را در کرانه باختري و نوار غزه افزايش داده است بيمارستانهاي غزه نيزخود را آماده پذيرش زخميان احتمالي کرده اند.

شبکه خبري فرانس بيست و چهار گزارش داد:­ مقامات اسرائيلي شمار نظاميان اين رژيم را در نزديک کرانه باختري و نوار غزه افزايش داده اند.آنها انتظار دارند دهها هزار فلسطيني امروز در مخالفت با انتقال سفارت آمريکا به شهر قدس تظاهرات کنند.

 

ضرب و جرح نوجوان فلسطيني در مسجد الاقصي

نظاميان رژيم صهيونيستي به ضرب و جرح يک نوجوان فلسطيني در کنار مسجد قبه الصخره در داخل مسجد الاقصي اقدام کردند.
به گزارش شبکه تلويزيوني الحدث، همزمان با يورش شهرک نشينان به مسجد الاقصي، نظاميان اشغالگر يک نوجوان فلسطيني را در کنار مسجد قبه الصخره در داخل مسجد الاقصي ضرب و جرح کردند.

تصاوير منتشر شده در رسانه ها نشان مي دهد نظاميان اشغالگر چگونه اين نوجوان فلسطيني را بر روي پله هاي مسجد الاقصي مي کشانند و سپس او را بازداشت مي کنند.

ايجاد باتلاق نزديک مرزهاي غزه براي ممانعت از پيشروي معترضان فلسطيني


خبرگزاري العهد لبنان در خبري فوري گزارش داد خودروهاي رژيم اشغالگر صهيونيستي مقادير زيادي آب به مناطق نزديک موانع مرزي در شرق غزه پمپاژ کردند تا مانع جلو آمدن فلسطينيان شوند.

تاريخ اقدامات ناعادلانه عليه فلسطيني ها را مي بخشد



­رئيس جمهور ترکيه اعلام کرد تاريخ اقدامات ناعادلانه عليه مردم فلسطين را عفو نخواهد کرد.

به گزارش پايگاه اينترنتي تلويزيون تي آر تي ترکيه، رجب طيب اردوغان رئيس جمهور ترکيه و رئيس دوره اي سازمان همکاري اسلامي روز يکشنبه در واکنش به موضوع انتقال سفارت آمريکا از تل آويو به قدس اعلام کرد آمريکا با اين اقدام نشان داد که ترجيح مي دهد به مواضع خود در جهت بي توجهي به خواست جامعه بين المللي و واقعيت هاي تاريخي و اجتماعي ادامه دهد.
رئيس جمهور ترکيه گفت: « آمريکا با اين گام که مغاير با حق و عدالت است، همه تصميمات سازمان ملل را نقض کرده و به اعتبار خود در جامعه بين المللي لطمه زده است.

وي تاکيد کرد، آمريکا جايگاه خود را به عنوان ميانجيگر در روند حل اختلاف از دست داده است.
اردوغان افزود: آمريکا با انتقال سفارت خود به قدس، طرف فلسطيني را که بارها عزم خود را به دستيابي به صلح نشان داده، مجازات مي کند.

 

 مقام آمريکايي:واکنش فلسطيني ها خوب نبود

به رغم تداوم اعتراضات فلسطينيان به اقدام روز دوشنبه آمريکا در گشايش سفارت آمريکا در قدس اشغالي، ديويد فريدمن سفير آمريکا در فلسطين اشغالي ادعا کرد هنوز براي برقراري صلح در منطقه اميدواري وجود دارد.

ديويد فريدمن سفير آمريکا در اسرائيل در مصاحبه با فاکس نيوز با اشاره به موج اعتراضات فلسطينيان اعلام کرد واکنش آنها خوب نبوده است. ولي وضعيت روحي آنان با گذشت زمان تغيير خواهد کرد زيرا آنها در خواهند يافت که آمريکا دست خود را براي برقراري صلح دراز کرده است و لازم است مردم توجه خود را به مسائل مهم تر مانند کيفيت زندگي، دسترسي به زيرساخت هاي بهتر، تامين امنيت بيشتر و بهره مندي از بيمارستان ها و خدمات درماني مطلوب تر معطوف سازند.

تصاویر از رویترز

 

49310

 

نظر شما