شناسهٔ خبر: 25535750 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جدیدترین تحولات فلسطین؛

روز خونین غزه؛ شهادت 59 فلسطینی و زخمی شدن بیش از 3هزار تن در تظاهرات بازگشت/بمباران شمال غزه توسط جنگنده های اسرائیلی/ اعلام 3 روز عزای عمومی در فلسطین/انتقال سفارت آمریکا به قدس در سایه اعتراض فلسطینی ها و سکوت عرب ها

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای شرق نواز غزه به 52 شهید رسید . شمار زخمی ها نیز به بیش از 2400 تن رسیده است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روسیا الیوم، تظاهرات بزرگ بازگشت در نوار غزه با حضور هزاران فلسطینی خشمگین آغاز شده است این تظاهرات همچنین در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی صورت می گیرد.

جدیدترین تحولات نوار غزه و سرزمین های فلسطینی را از نظر می گذرانیم:

 

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه به 59 تن افزایش یافت. شمار زخمی های تعدی نظامیان اشغالگر به تظاهرات میلیونی بازگشت در نوار غزه نیز به 3هزار تن رسید.

مخالفت آمریکا با نشست شورای امنیت:درخواست کویت برای انجام تحقیقات مستقل از سوی شورای امنیت سازمان ملل جهت بررسی کشتار رژیم صهیونیستی در فلسطین توسط آمریکا رد شد.

کویت به عنوان نماینده موقت شورای امنیت سازمان ملل در پی شهادت بیش از 58 فلسطینی در حملات اخیر رژیم صهیونیستی، از شورای امنیت سازمان ملل درخواست تحقیقات مستقل و شفاف کرد.

آمریکا با درخواست تحقیقات مستقل و شفاف مخالفت کرد.

کویت همچنین در رابطه با موضوع مذکور، خواستار برگزاری یک نشست اضطراری از سوی اعضای شورای امنیت شد.

اعلام سه روز عزای عمومی: محمود عباس  رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پی شهادت 58 فلسطینی توسط نظامیان صهیونیستی در نوار غزه سه روز عزای عمومی اعلام کرده و مردم را به اعتصاب سراسری فراخواند.

محمود عباس در کاخ دولتی در رام الله در کرانه باختری اشغالی جلسه‌ای برگزار کرده و به دلیل شهادت 58 فلسطینی توسط نظامیان صهیونیستی در غزه سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

عباس به مناسبت هفتادمین سالگرد روز نکبت مردم فلسطین را به اعتصاب سراسری فراخواند.

وی در واکنش به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس نیز اظهار داشت: سفارت آمریکا یک شهرک جدید یهودی است. جامعه جهانی را به تلاش برای جلوگیری از کشتار فلسطینیان توسط اسرائیل در غزه فرا می خوانم.

عباس تاکید کرد: «گروه‌های تروریستی صهیونیسم از سال 1948 مردم فلسطین را وادار به کوچ اجباری از سرزمین خود کرده اند.»

عباس همچنین تصریح کرد که آمریکا با انتقال سفارت خود به قدس، دیگر میانجی‌گر نیست. از این پس هیچ گونه میانجی‌گری آمریکایی را نمی پذیریم و تنها وساطت بین المللی را قبول می‌کنیم. این یک سفارت نیست بلکه یک شهرک یهودی جدید است. آمریکا پیشتر به شهرک‌سازی یهودیان کمک می کرد این بار خود آمریکا در سرزمین ما شهرک جدید یهودی احداث کرد.

وزارت بهداشت فلسطین از افزایش تعداد شهدای اعتراضات مسالمت آمیز نواره غزه به 58 نفر خبر داد.وزارت بهداشت فلسطین با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد شمار فلسطینیانی که در جریان تظاهرات روز گذشته در مناطق مختلف نوار غزه به شهادت رسیدند، به 58 نفر رسید و بیش از 2 هزار و 770 تن دیگر نیز زخمی شده اند.

دولت ترکیه سفرای خود در واشنگتن و تل آویو را برای رایزنی به آنکارا فرا خواند.دولت ترکیه همچنین خواستار برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی در پی حوادث فلسطین اشغالی شد.​

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای امروز در نوار غزه به 43 نفر افزایش یافته است.اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: تعداد شهدای امروز تظاهرات فلسطینیان به 43 نفر رسیده است.یکی از شهدا نوجوانی 14 ساله به نام عزالدین موسی السماک است. ده ها هزار فلسطینی امروز در تظاهرات «میلیونی بازگشت» علیه تصمیم ترامپ در باره قدس و هفتادمین سالگرد روز نکبت شرکت کرده اند.

«احمد محمود الرنتیسی» پسر دکتر «محمود الرنتیسی» یکی از رهبران جنبش حماس به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر در شرق نوار غزه به شهادت رسید.

مراسم انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی در سایه اعتراض های گسترده فلسطینی ها و سکوت رسمی عرب ها آغاز شد.

جنگنده های رژیم اسرائیل یک مرکز وابسته به مقاومت را در شمال نوار غزه با سه موشک بمباران کردند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای شرق نواز غزه به 40 شهید  رسید . شمار زخمی ها نیز به بیش از 1800 تن رسیده است.

خبرنگار المیادین در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه به 37 شهید افزایش یافت.بیشتر این شهدا به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند.

المیادین: حمله نظامیان صهیونیستی به شرکت کنندگان در تظاهرات بازگشت در نوار غزه تا کنون 28 شهید و 1693 زخمی بر جای گذاشت است.

شمار شهدای فلسطینی در تظاهرات بزرگ بازگشت در نوار غزه به 25 شهید رسید.همچنین بیش از هزار فلسطینی دیگر زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: حمله نظامیان صهیونیستی به تظاهرات بازگشت در نوار غزه تا کنون 18 شهید و نزدیک به 900 زخمی به جای گذاشته است.

نشست اضطراری اتحادیه عرب: یک منبع دیپلماتیک گفت که اتحادیه عرب روز چهارشنبه در سطح نمایندگان دائمی نشستی اضطراری برای رایزنی درباره تصمیم «غیرقانونی» انتقال سفارت ایالات متحده آمریکا به قدس اشغالی برگزار می کند.

شمار شهدای فلسطینی در نوار غزه به 18 شهید افزایش یافت.

سازمان عفو بین الملل امروز در واکنش به کشتار مردم غزه به دست نظامیان صهیونیستی، خواستار توقف فوری خشونت ها در این منطقه شد.

در بیانیه عفو بین الملل آمده است: ما نقض غیرقابل قبول قوانین بین المللی و حقوق بشری در غزه را که منجر به کشته یا زخمی شدن شماری از جمله کودکان و افراد سالخورده شده ، رصد کردیم.

عفو بین الملل افزوده است: اکنون بایستی این وحشت پایان یابد. بسیاری براثر اصابت گلوله جنگی به ناحیه سر و سینه زخمی شدند.

فلسطین...نوار غزه تظاهرات

سخنگوی«ترزا می» نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که لندن سفارت خود را در سرزمین های اشغالی از تل آویو به قدس اشغالی منتقل نمی کند و با تصمیم آمریکا برای انتقال سفارتش از تل آویو به قدس اختلاف نظر دارد.

واکنش روسیه به انتقال سفارت آمریکا به قدس: کاخ کرملین اعلام کرد که انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی به تنش ها در منطقه خاورمیانه دامن می زند.

در حمله نظامیان صهیونیست به فلسطین های شرکت کننده در تظاهرات بزرگ بازگشت در نوار غزه 16 فلسطینی به شهادت رسیدند و 600 فلسطینی دیگر زخمی شدند.

رسانه های اسرائیلی از زخمی شدن یک نظامی صهیونیست طی درگیری ها در نوار غزه با فلسطین اشغالی خبر دادند.

آتش سوزی بزرگی  نیز در مناطق اشغالی اطراف نوار غزه به وقوع پیوسته است.یک هواپیمای کاغذی از نوار غزه باعث وقوع آتش سوزی بزرگی در یکی از شهرک های یهودی نشین(شاعر هنغیف) در پیرامون نوار غزه شد.​

 وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که دو جوان فلسطینی در رویارویی های نوار مرزی غزه با فلسطین اشغالی طی مشارکت شان در «تظاهرات بزرگ بازگشت» به شهادت رسیدند و ده ها فلسطینی دیگر نیز زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین با صدور بیانیه ای تأکید کرد که «انس حمدان قدیح» 21 ساله در شرق «خان یونس»،و «مصعب یوسف ابو لیله»29 ساله در شرق جبالیا به ضرب گلوله صهیونیست ها به شهادت رسیدند.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که در حمله نظامیان صهیونیست به فلسطینی هایی که در تظاهرات بازگشت شرکت کرده اند تا کنون 147 فلسطینی زخمی شدند.

خبرگزاری فلسطینی معا نیز گزارش داد که نیروهای اسرائیلی مواد آتش زا به سمت چادرهای بازگشت در خان یونس پرتاب کردند و این کار باعث آتش سوزی برخی از لاستیک ها در نزدیکی این چادرها شد.نظامیان صهیونیست با این اقدام در تلاش هستند تا از رسیدن فلسطینی ها به نوار مرزی جلوگیری کنند.

صبح امروز فلسطینی های ساکن نوار غزه دست به اعتصاب زده و ده ها هزار نفر نیز به سمت چادرهای بازگشت که در طول نوار مرزی شرق نوار غزه برپا شده اند رفتند تا در تظاهرات میلیونی امروز و فردا شرکت کنند.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز گزارش داد که پهپادهای اسرائیلی روی تظاهرکنندگان فلسطینی در شرق نوار غزه بمب های آتش زاد فرو ریختند.

 

 

انتهای پیام

نظر شما