شناسهٔ خبر: 25528768 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

درآمد ۱۰هزار میلیارد تومانی مدارس دولتی از مردم/ اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان اصلاح شود

مجاوری گفت: مدارس دولتی درآمدی ۱۰هزار میلیارد تومانی از خانواده‌ها دارند، اما برای چند میلیارد سرانه دنبال اعتبار هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور مجاوری مشاور وزیر آموزش و پرورش در مرحله دوم انتخابات نمایندگان فرهنگیان در هیئت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان که صبح امروز در اردوگاه باهنر برگزار شد، اظهار کرد: آقای نجفی در سال ۷۳ و ۷۴ به دنبال آن بود که از منابع دولتی به عنوان حق السهم در صندوق ذخیره فرهنگیان استفاده شود، از این رو لایحه‌ای به مجلس داد تا به همان اندازه که فرهنگیان سهمی پرداخت می‌کند دولت هم سهم خود را پرداخت می کند.
 
وی ادامه داد: بر این اساس لایحه ای را به مجلس دادند و پس از آن اساسنامه‌ای تنظیم شد که بعد از بازنشستگی سود فرهنگیان قطع می شود.

مشاور وزیر تصریح کرد: تا امروز حدود ۱۷۰۰میلیارد تومان سهم فرهنگیان واریز شده است و سهم دولت در صندوق ۷۰۰ میلیارد تومان است و در قانون برنامه پنجم این ماده را حذف کردند و در ماده ۸۶ قانون برنامه ششم این مساله مجددا احیا می‌شد.

مجاوری با تاکید بر اینکه موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان یک هلدینگ است و اعضای آن سرمایه گذار هستند، گفت: یکی دو سال است که مسئولان صندوق ذخیره سهامداری در صندوق را پیگیری می‌کنند اما باید بدانیم شرکت هلدینگ هم دارای ضوابط خودش است.

مشاور وزیر با انتقاد از اینکه فاصله زیادی بین مدیریت کلان و جامعه داریم، بیان کرد: در آموزش و پرورش این فاصله بیشتر است و در صندوق ذخیره فرهنگیان اگر آگاهی رسانی از فعالیت‌ها داشتیم، مشکلات امروز صندوق رفع می شد.

مجاوری بر اصلاح اساسنامه صندوق ذخیره تاکید و تصریح کرد: اکنون ۳۰ شرکت تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان داریم و این شرکت‌ها تابع قوانین شرکت ها هستند که باید گزارش فصلی داشته باشند اما این اتفاق نیفتاد و اکنون باید توجه کنیم که صندوق ذخیره فرهنگیان مانند سایر سرمایه های فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.
مشاور وزیر بیان کرد: میلیاردها تومان منابع درآمدی داریم که در حال هدر رفت است و املاکی داریم که هنوز سند ندارند.

وی اظهار کرد: بیمه ایران ۴۱۴میلیارد تومان از ما بدهکار بود اما ۱۵۰ میلیارد تومان از این بدهی را بخشید اما چرا باید سراغ این بیمه برویم در حالی که بیمه معلم داریم.

درآمد ۲هزار میلیاردی از  حساب یکپارچه مدارس

مجاوری با اشاره به حساب یکپارچه مدارس تصریح کرد: با وجود حساب یکپارچه مدارس از ۱۹ هزار مدرسه دولتی بیش از ۲هزار میلیارد درآمد داشتیم اما بسیاری از مدیرانی که از این حساب استفاده می‌کردند نامه نگاری کردند که این کار کمتر شود علاوه بر آن حدود ۱۰هزار میلیارد تومان از مردم در مدارس پول می‌گیریم اما برای چند میلیارد سرانه و پول آب و برق از سازمان برنامه و بودجه درخواست اعتبار داریم.

مشاور وزیر درباره سهم حقوق فرهنگیان در صندوق ذخیره گفت: براساس قانون واریز از یک تا پنج درصد سهم حقوق به صندوق امکان پذیر است اما ورودی های ما چندین سال است که از خروجی های ما کمتر است در کنار آن شرکت‌هایی هستند که می توانیم خودمان آن را رونق دهیم.

مجاوری خطاب به کاندیداهای صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: چشم و گوش معلمان و بارقه امیدی برای معلمان باشید تا صندوق ذخیره فرهنگیان را رونقی دهید که فصلی نو در اقتصاد آموزش وپرورش ایجاد شود.
 
انتهای پیام/

نظر شما