شناسهٔ خبر: 25481489 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تظاهرات در ترکیه در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس+ تصاویر

هزاران نفر در ترکیه در آستانه انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی، تظاهرات کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از تایمز آو اسرائیل، روز گذشته (جمعه) هزاران نفر در ترکیه به مناسبت فرا رسیدن هفتادمین سالروز نکبت (سالروز اشغال سرزمین فلسطین از سوی صهیونیستها) در اعتراض به تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اشغالی، تظاهرات کردند.

در شهر استانبول ترکیه، چندین هزار تظاهرکننده با در دست داشتن پرچم فلسطین و ترکیه تظاهرات کردند. آنها همچنین پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «فلسطین به فلسطینیان تعلق دارد.» و «قدس به مسلمانان تعلق دارد.»

این تظاهرات در آستانه هفتادمین سالروز تأسیس رژیم صهیونیستی یا همان «روز نکبت» برگزار شده است. قرار است در این روز یعنی در 14 ماه مه، فرآیند انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی انجام شود. پلیس رژیم صهیونیستی در آستانه انتقال سفارتخانه آمریکا، تدابیر امنیتی را برای جلوگیری از برگزاری تظاهرات تشدید کرده است.

تظاهرات در ترکیه در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی+ تصاویر

تظاهرات در ترکیه در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی+ تصاویر

همچنین تظاهرات مشابهی هم در اعتراض به این تصمیم ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، در اردن برگزار شد. هزاران اردنی روز جمعه نزدیک مرز اردن با اراضی اشغالی فلسطین تظاهرات برگزار کردند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیشتر اعلام کرد که قدس اشغالی را به عنوان «پایتخت» رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد و با این سنت شکنی در سیاست چند دهه ای آمریکا، جهان عرب و شرکای غربی آمریکا را خشمگین کرد. این اقدام ترامپ با مخالفت های فراوان و اعتراضات گسترده ای در کشورهای مختلف همراه بود. حتی 128 کشور به پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان «پایتخت» فلسطین، رأی موافق دادند و فقط 9 کشور به آن رأی مخالف دادند.

تصمیم ترامپ در چند ماه گذشته باعث ایجاد درگیری های گسترده میان فلسطینیان و نیروهای رژیم صهیونیستی شده است و در پی این درگیری ها چندین جوان فلسطینی به شهادت رسیده اند.

این تصمیم ترامپ حتی باعث برگزاری تظاهرات هفتگی در نوار غزه در اراضی اشغالی فلسطین شده است. روز گذشته هم حدود 15000 فلسطینی در نوار غزه تظاهرات برگزار کردند.


انتهای پیام/

تظاهرات در ترکیه در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس+ تصاویر

نظر شما