شناسهٔ خبر: 25449861 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حوادث کوتاه از کشور

صاحب‌خبر -

    
    
    پزشک قلابی
اصفهان– خبرنگار کیهان: رئیس ‌پلیس فتا استان اصفهان از دستگیری فردی که با معرفی خود به عنوان پزشک در فضای مجازی، تصاویر شخصی و خصوصی شهروندان را از آنها دریافت می‌کرد خبر داد.
سرهنگ سید مصطفی مرتضوی افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با معرفی خود در فضای مجازی به عنوان پزشک او را فریب و با ترفند تناسب اندام و لاغری، تصاویر شخصی‌اش را دریافت کرده، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا  قرار گرفت.
وی ادامه داد: ماموران پلیس فتا پس از انجام اقدامات  تخصصی و خاص موفق شدند این پزشک قلابی را شناسایی و دستگیر کنند.
قاچاق برنج
اهواز– خبرنگار کیهان: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خوزستان گفت: قاچاقچی 49 هزار و 455 کیلو برنج به پرداخت مبلغ بیش از 966 میلیون ریال محکوم گردید.
رضا سعیدی افزود: قاچاقچی برنج که در حال تخلیه بار خود در میدان بار دزفول بود شناسایی و به تعزیرات حکومتی دزفول معرفی شد.
به‌ گفته وی تعزیرات حکومتی دزفول پس از استماع دفاعیات متهم اصلی و استعلامات لازم وی را به مبلغ نهصد و شصت‌ و شش میلیون و چهارصد و سی‌ و چهار هزار و هشتصد ریال محکوم نمود که به دلیل عدم اعتراض در مهلت مقرر رای بدوی قطعی شد.
قارچ سمی
کرمانشاه- ایرنا: مدیرعامل مرکز آموزشی و درمانی امام خمینی(ره) کرمانشاه از مسمومیت 46 نفر در اثر مصرف قارچ سمی خبر داد و گفت: یک نفر از این افراد در این مرکز فوت کرد.
بهنام رضا مخصوصی با بیان اینکه همه این افراد برای مداوا در بیمارستان بستری هستند، افزود: سه نفر از این تعداد به دلیل از کارافتادگی کبد به شیراز اعزام شدند.
به گفته وی، همچنین اکنون 9 نفر در بخش داخلی، سه نفر در بخش اورژانس و دو نفر نیز در بخش آی سی یو بیمارستان بستری هستند.
وی عمده افراد بستری شده در اثر مسمومیت قارچی در این بیمارستان را از اهالی بیستون، ماهیدشت، کوزران، نورآباد و شهرک امام (ره) کرمانشاه ذکر کرد.
دستگیری باند حفاری
شهرکرد– خبرنگار کیهان: فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری از دستگیری باند حفاران غیرمجاز در منطقه شیدا از توابع شهرستان بن خبر داد.
سرهنگ محسن زمانی اظهار کرد: پیرو اخبار واصله از منابع طی یک عملیات موفق به  متلاشی و دستگیری یک باند پنج نفره حفاران غیرمجاز در حین حفاری در محوطه چشمه گاوی از توابع شهرستان بن شدیم که از این تعداد سه نفر از اهالی محلی و دو نفر دیگر نیز اهل استان فارس بودند.
کشف مواد افیونی
شیراز– فارس: رئیس ‌دادگستری نی‌ریز از کشف مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.
حجت‌الاسلام علی مهدوی اظهار داشت: ماموران نیروی انتظامی شهرستان نی‌ریز  178 کیلوگرم مواد مخدر کشف کردند.
وی ادامه داد: دراین عملیات از یک خودرو پژو 405، 177کیلوگرم تریاک در محور نی‌ریز - سیرجان و همچنین در جاده قطرویه، 970 گرم هروئین که توسط دو نوجوان 18 ساله از زاهدان به شیراز، حمل می‌شد کشف شد.مهدوی عنوان کرد: طی این دو عملیات سه قاچاقچی دستگیر و جهت رسیدگی به مراجع قانونی ذی‌ربط تحویل داده شدند.
انهدام باند سلاح
زاهدان– باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از انهدام اعضای باند شش نفره سرقت‌های مسلحانه و کشف سلاح و مهمات در شهرستان خاش خبر داد.
سرتیپ محمد قنبری گفت که از مخفیگاه سارقان تعداد دو قبضه سلاح کلاش به همراه هفت تیغه خشاب و ۱۴۶ فشنگ جنگی و یک دستگاه خودروی پژو پارس کشف شد.
کهنوج لرزید
جیرفت- ایرنا: زلزله 4/6 ریشتری شهرستان کهنوج در جنوب استان کرمان را لرزاند.
به گزارش مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، ساعت 22 و 57 دقیقه و 34 ثانیه سه‌شنبه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 4/6 ریشتر در عمق 10 کیلومتری شهرستان کهنوج در جنوب استان کرمان را لرزاند.
کشف تریاک
یاسوج – خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از کشف و ضبط ۵۸۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک، حشیش و هروئین خبر داد.
سرتیپ انصاری گفت: مواد کشف شده، شامل ۴۶۸ کیلوگرم تریاک، ۱۰۸ کیلوگرم حشیش و ۴ کیلوگرم هروئین بوده است.
وی اضافه کرد: همچنین تعداد چهار باند منهدم، ۱۶ نفر دستگیر و ۹ دستگاه خودرو حمل مواد مخدر نیز توقیف شد.
سارقان در دام پلیس
سرویس شهرستان‌ها: رئیس‌ پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری اعضای باندی که با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت یک هزار و 330 انگشتر نقره به ارزش چهار میلیارد ریال کرده بودند، خبر داد. سرهنگ ستار خسروی گفت: در تحقیقات صورت گرفته، مشخص شد سارقان چهار نفر از مجرمان سابقه دار بودند که با تهدید سلاح سرد، این تعداد انگشتر نقره را از مالباخته به سرقت بردند.
وی افزود: متهمان پس از مواجهه با مدارک و مستندات پلیس، صراحتاً به سرقت انگشتر‌های نقره با تهدید سلاح سرد و ضرب و جرح شاکی اقرار کردند.
جاسازی سوخت
زنجان– خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرتیپ آزادی گفت: 30 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوییل از یک دستگاه کامیون در اتوبان  زنجان– تبریز کشف شد.
 وی افزود: یک نفر در این خصوص دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.
    متهم در زندان
یزد– خبرگزاری صدا و سیما: معاون اجتماعی پلیس استان یزد از کشف لوازم یدکی خودرو در این استان خبر داد.
سرهنگ محمدرضا مزیدی گفت: ماموران اداره مبارزه با کالای قاچاق و ارز در یزد 17هزار قطعه انواع لوازم یدکی قاچاق را کشف کردند.
وی افزود: این مقدار کالای قاچاق به ارزش پنج میلیارد ریال هنگام کنترل محورهای مواصلاتی از یک دستگاه تریلی کانتینردار ولوو به‌دست آمد.وی‌اشاره کرد در این زمینه یک متهم دستگیر و تحویل مقام قضایی شد.
مهار آتش‌‌سوزی
بندرعباس – ایسنا: رئیس‌اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرعباس از مهار آتش‌سوزی در حاشیه جاده منطقه حسن لنگی شهرستان بندرعباس خبر داد.روح‌الله وفا کیش گفت: بخشی از زمین‌های حاشیه جاده اصلی به علت بی‌احتیاطی دچار حریق شده بود که با تلاش مأمورین پاسگاه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرعباس، مهار و از سرایت آن جلوگیری شد.

نظر شما