شناسهٔ خبر: 25421736 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش فوتی های ناشی از حوادث رانندگی در استان

خبرگزاری صداوسیما

آمار فوتی های حوادث رانندگی سال ۹۶ کهگیلویه وبویراحمد ۱۸۳ نفر بود که نسبت به مدت سال قبل از آن افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت: ۱۸۳افزایش فوتیهای ناشی از حوادث رانندگی در استان نفر در سال ۹۶ در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که در مقایسه با سال ۹۵ (با ۱۶۸ مورد) افزایش ۹ و ۲ دهم درصدی داشته است.
امینی با اشاره به اینکه ۶۲ درصد فوتی‌ها در شهرستان‌های بویراحمد و دنا بوده است افزود: آمار مراجعه به مراکز پزشکی قانونی در استان در زمینه حوادث رانندگی شهرستان‌های بویراحمد و دنا ۱۱۳ مورد، گچساران ۴۰، کهگیلویه ۲۶ و بهمئی ۴ مورد بوده است.
وی با بیان اینکه ۳۱ مورد از تصادفات درون شهری، ۱۲۹ مورد برون شهری و ۲۳ مورد جاده روستایی بود ادامه داد: ۷۰ درصد فوتی‌ها در مسیر‌های برون شهری رخ داده است.
مدیر کل پزشکی قانونی استان اضافه کرد: از مجموع ۱۸۳ نفر فوتی سال ۹۶ در حوادث رانندگی، ۶۴ نفر راننده، ۴۶ نفر عابر و ۷۳ نفر سرنشین یا ترک موتورسیکلت ثبت شده است.
کامروز امینی گفت: آمار مصدومان ناشی از تصادفات درسال ۹۶ تعداد پنج هزار و ۳۲ نفر بود که از این تعداد سه هزار و ۶۳۵ نفر مرد و هزار و ۳۹۷ نفر زن بوده اند.
وی افزود:آمار مصدومان حوادث رانندگی سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۵ با آمار چهار هزارو ۳۹۵ نفر افزایش ۱۴و ۵ درصدی داشته است.
بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه وبویراحمد در سال ۹۵ رتبه چهارم میزان مصدومان ناشی از حوادث رانندگی بر حسب جمعیت را دارا بوده است.

نظر شما