شناسهٔ خبر: 25391659 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

سیف: همه‌چیز بخوبی پیش می‌رود

رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به روند عادی ثبت سفارش برای واردات کالاها، از تأمین ارز واردات به میزان دو میلیارد و 700 میلیون دلار و پرداخت صد میلیون دلار ارز مسافرتی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر، ولیا... سیف در حاشیه جلسه ستاد اقتصادی دولت با اشاره به گزارشی از وضعیت بازار ارز پس از صدور بخشنامههای ارزی و تصمیمات این ستاد گفت: خوشبختانه روند ترتیبات بخوبی پیش میرود. در عین حال که متأسفانه بعضا اطلاعات غلطی در حوزه ثبت سفارش واردات اعلام میشود اما بررسی شرایط حاکی از آن است که ثبت سفارش روند معمول و طبیعی خود را طی میکند.

رئیسکل بانک مرکزی ادامه داد: از 22 فروردینماه تاکنون بالغ بر چهار میلیارد و 650 میلیون دلار ثبت سفارش برای واردات صورت گرفته و تاکنون معادل دو میلیارد و 700 میلیون دلار برای واردات تأمین ارز شده است. این یعنی مسیر تخصیص ارز یک روند معقول را طی میکند. سیف همچنین درباره میزان پرداخت ارز مسافرتی گفت: از زمان صدور بخشنامههای جدید ارزی در حوزه پرداخت ارز مسافرتی تاکنون معادل صد میلیون دلار ارز به مسافران پرداخت شده است. من مطمئن هستم طی روزهای آینده بازار ارز روند بهتری خواهد داشت و نقش تمام بازیگران در بستر سامانه الکترونیکی (سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما)) شفافتر میشود.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره تحویل سکههای پیشفروش شده نیز تصریح کرد: در حالی که قرار بود از 12 روز آینده فرآیند تحویل سکههای پیشفروش شده به خریداران آغاز شود، اما یک هفته زودتر این سکهها به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

رئیسکل بانک مرکزی ادامه داد: آنچه مسلم است این که آمادگی برای تحویل سکههای پیشفروش شده به صورت الکترونیکی در قالب کارت الکترونیکی وجود دارد. ضمن این که متقاضیان باید زودتر برای تعیین تکلیف در این خصوص مراجعه کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما