شناسهٔ خبر: 25386886 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری؛

کوتاهی در جنگل‌کاری و مطرح کردن مشکل بی‌آبی در غرب مازندران پذیرفته نیست

خلیل آقایی بیان داشت:خوشبختانه غرب مازندران مشکل کم‌آبی ندارد و وقتی کمینهٔ بارندگی آن ۳۰۰ میلی‌متر است کوتاهی در جنگل‌کاری و مطرح کردن مشکل بی‌آبی پذیرفته نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در نوشهر گفت: مدیران منابع طبیعی باید به فکر انجام یافتن کارها باشند و راه مناسب را پیدا کنند تا مشکلات حل شود و هنگامی که عقل که پیامبر درونی است به چیزی گواهی داد باید برای انجام دادن آن تلاش کنیم به نحوی که ادارات منابع طبیعی باید حلال مشکلات مردم و محبوب آنان باشند.

وی گفت: کارکنان و حتی رؤسای منابع طبیعی، وقتی به ادارات دیگر می‌روند ارباب‌رجوع هستند و همان‌طور که توقع دارند در ادارات دیگر به کارشان رسیدگی شود، خود نیز باید به فکر حل مشکلات مراجعان به ادارات منابع طبیعی باشند.

رئیس سازمان جنگل‌ ها، مراتع و آبخیزداری کشور یادآور شد: بنده برای کارگشایی حاضرم اختیارات خود را به زیرمجموعه بدهم و هر مدیری باید در حوزهٔ کاری‌اش خود را رئیس سازمان بداند.

آقایی با اشاره به عنایت رهبر معظم انقلاب در اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار به بخش آبخیزداری بیان کرد: ما کل کشور و تمام بخش‌های سازمان خود را مرتبط با آبخیزداری می‌دانیم.

جنگل

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تأکید کرد: در ظاهر ۸۳ درصد مساحت کشور در مدیریت سازمان ما است ولی در واقع کل کشور در محدودهٔ حوزه‌های آبخیز است و همهٔ فعالیت‌های لازم مانند جنگل‌کاری و بذرپاشی و اطفای حریق باید در آن دیده و اعمال شود.

خلیل آقایی بیان کرد: در سال ۱۳۹۷ باید حدنگاری جنگل‌های کل کشور را انجام دهیم و برای همهٔ عرصه‌های جنگلی سند تک‌برگی بگیریم و متولی آمار منابع طبیعی و مساحت جنگل‌های کشور ما هستیم ولی گاه از بیرون حرف‌هایی می‌زنند و آمار ما را نمی‌پذیرند.

نظر شما