شناسهٔ خبر: 25323974 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حمله پلیس فرانسه به گروه خبری صدا و سیما

تصوير بردار دفتر خبري صدا و سيما در پاريس به هنگام پوشش خبري تظاهرات ضد دولتي در پاريس به ضرب گلوله پلاستيکي پليس ضد شورش فرانسه از ناحيه سر به شدت مجروح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما از پاريس؛ تصويربردار خبرگزاري صدا و سيما در فرانسه که بر اثر خشونت پليس اين کشور مجروح شده بود لحظاتي قبل به به کما رفت.
توحيديان تصوير بردار دفتر خبري صداوسيما در پاريس به هنگام پوشش خبري تظاهرات ضد دولتي امروز در پاريس به ضرب گلوله پلاستيکي پليس ضد شورش فرانسه از ناحيه سر به شدت مجروح شده بود. وي دقايقي پيش در بيمارستان اوربيتال پاريس به علت شدت خونريزي مغزي به کما رفت.
گروه خبري صداوسيما که براي پوشش تظاهرات روز کارگر و در اصل تظاهرات عليه سياست هاي مکرون از ميدان باستي به سمت ميدان ايتالي رفته بود در اثر حمله پليس فرانسه به تظاهرات کنندگان به شدت مجروح و راهي بيمارستان شدند. شهسوار حسيني خبرنگار صداوسيما نيز در اثر استنشاق گازهاي سمي شليک شده پليس ضد شورش فرانسه از حال رفته و پس از احياي سرپايي او هم به بيمارستان منتقل شده است. حال خبرنگار دفتر صدا و سيما رو به بهبودي است.
تظاهرات مردمي به نام روز کارگر و در اصل مخالفت با سياست هاي رياضت اقتصادي دولت فرانسه و شخص امانوئل مکرون رئيس جمهور اين کشور امسال نيز در پاريس و 250 نقطه از اين کشور برگزار شد. خشونت بي حد و حصر پليس فرانسه در پاريس به اوج خود رسيد و در جريان آن صدها نفر مجروح و مسموم و راهي بيمارستان شدند.
به گفته رسانه هاي فرانسوي درگيري پليس ضد شورش با مردم در اين تظاهرات از سال 1968 که منجر به کناره گيري شارل دوگل شد بي سابقه بوده است. در اين تظاهرات دولت فرانسه بيش از 1500 پليس ضد شورش را علاوه بر افراد امنيتي ديگر به صحنه آورده بود.

 ممانعت نيروهاي امنيتي فرانسه از تهيه خبر از گروه خبري مجروح صداوسيما

پليس و نيروهاي امنيتي فرانسه از تهيه تصوير و عکس از گروه خبري صداوسيما که در پي خشونت پليس اين کشور مجروح و در بيمارستان «اوبيتال» پاريس بستري شده اند ممانعت مي کند.
خبرنگار و تصويربردار خبرگزاري صداوسيما که امروز و هنگام پوشش خبري تظاهرات روز کارگر که در اصل تظاهرات عليه سياست هاي مکرون بود در ميدان ايتالي پاريس با خشونت پليس فرانسه مجروح و راهي بيمارستان شدند. با خشونت پليس فرانسه توحيديان تصويربردار دفتر صداوسيما در پاريس به ضرب گلوله پلاستيکي از ناحيه سر به شدت مجروح شده است. شهسوار حسيني خبرنگار خبرگزاري صداوسيما هم بر اثر مسموميت استنشاق گازهاي سمي شليک شده از سوي پليس ضد شورش فرانسه در بيمارستان بستري است.
هم اکنون پليس و نيروهاي امنيتي فرانسه در بيمارستان «اوربيتال» حضور دارند و از تهيه تصوير از خبرنگار و تصويربردار خبرگزاري صداوسيما جلوگيري مي کنند. سفارت جمهوري اسلامي ايران در پاريس پيگير موضوع است.
­

نظر شما