شناسهٔ خبر: 25304972 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

کشتی ، قهرمانی جهان ، اسرائیل و دیگر هیچ !

مهدی هاشمی کشتی گیر نوجوان و عضو تیم ملی کشتی نوجوانان کشورمان است.کشتی گیری که در سابقه خود قهرمانی آسیا در تایوان ۲۰۱۶ ، قهرمانی آسیا در تایلند ۲۰۱۷ قهرمانی جهان در گرجستان ۲۰۱۶، نایب قهرمان جهان در یونان۲۰۱۷ به چشم میخورد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری ایپنا : مهدی هاشمی کشتی گیر نوجوان و عضو تیم ملی کشتی نوجوانان کشورمان است.کشتی گیری که در سابقه خود قهرمانی آسیا در تایوان ۲۰۱۶ ، قهرمانی آسیا در تایلند ۲۰۱۷ قهرمانی جهان در گرجستان ۲۰۱۶، نایب قهرمان جهان در یونان۲۰۱۷ به چشم میخورد.
ولی گویا او هم از جمله ورزشکارانی است که با مشکل مواجهه با حریفان اسرائیلی دست و پنجه نرم می کنند ! موضوع مهمی که این روزها کشتی ایران را در سردرگمی ای عجیب فرو برده که به هشدار جدی رئیس اتحادیه جهانی کشتی مبنی بر تعلیق ورزش اول کشور و در پی آن استعفای رئیس فدراسیون کشتی و  استعفای روسای هیئت های کشتی استان ها نیز انجامید .چند روز قبل بود که فدراسیون کشتی ایران با ریاست دوباره خادم نامه ای را به شورای عالی امنیت ملی کشور فرستاد و در آن نامه از رجال سیاسی و دیپلمات کشور خواست تا با ورود به این جریان مانع از “مفت بازی” ملی پوشان ایران شوند . خادم در این نامه خطاب به دستگاه دیپلماسی کشور خاطر نشان کرد که “سکوت” و “سکون ” پاسخی مناسب برای درخواست منطقی و کاملا کاربردی قهرمانان ملی کشور نیست .
علی ای حال عدم رویارویی ورزشکاران کشورمان با نمایندگان رژیم غاصب اسرائیل گره ای نیست که با دست امثال آقای خادم و… باز شود . این بار باید منتظر بود و دید تیم دیپلماسی ایران در این مورد چه خواهد کرد .

در ادامه گفت و گوی اختصاصی ایپنا با این کشتی‌گیر بی حاشیه اما پر از حرف دل را می خوانید:

+ گویا در مسابقات گرجستان سال ۲۰۱۶ مجبور به رو به رو نشدن با حریف اسرائیلی شدید ؟
بله ! در جریان مسابقات بود که فهمیدم حریف بعدی من یک کشتی‌گیر اسرائیلی و من مجبور شدم که خود را به بیماری بزنم و با تمارض به بیماری از مقابله با حریف اسرائیلی خودداری کنم .
در آنجا به من گفتند که چون با حریف اسرائیلی مسابقه ندادی جایزه نفر اول یعنی همان ۲۰ سکه طلا به تو داده می شود ولی تاکنون که بیش از دوسال گذشته است هیچ کس پاسخگو نیست!

+از فدراسیون و تیم ملی پیگیری داشته اید ؟

تقریباً از روزی که به ایران بازگشتیم چندین بار از سرمربی و کادر فنی تیم خواستار پیگیری شدم در جواب گفتند که با فدراسیون نامه نگاری انجام گرفته است ولی تاکنون خبری نشده است .

وی در ادامه با بیان وضعیت امرار معاش خود گفت :از نظر معیشتی بسیار در تنگنا هستم . زندگی من ورزش کشتی است . ولی انگار صدای من به جایی نمی رسد ! ای کاش مسئولین فدراسیون فدراسیون کشتی و کادر فنی تیم ملی به فکر من و امثال من در این ورزش بودند و این کارش صدای ما را می شنیدند.

نظر شما