شناسهٔ خبر: 25241832 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

شانس بيشتر تيم‌هاي مادريدي براي صعود به فينال ليگ قهرمانان و ليگ اروپا

زيدان: بدون گلزني رونالدو هم پيروز مي‌شويم

روزنامه جوان

تيم‌هاي اول و دوم مادريد شانس زيادي براي فتح دو جام معتبر اروپايي دارند.

صاحب‌خبر -

تيم‌هاي اول و دوم مادريد شانس زيادي براي فتح دو جام معتبر اروپايي دارند. دور رفت مرحله نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان به پايان رسيده و رئال‌مادريد با پيروزي بزرگي که در آليانس به دست آورد، راهش را براي صعود به فينال هموار کرد. از سوي ديگر اتلتيکومادريد نيز در بازي رفت نيمه‌نهايي ليگ اروپا در زمين آرسنال به تساوي يك – يك دست يافت، نتيجه‌اي که مي‌تواند در بازي برگشت به کمک راه‌راه‌پوشان بيايد و شرايط را به نفع تيم سيمئونه تغيير دهد.

آرزوهاي زيدان و هاينکس

کهکشاني‌ها اميدوارند براي سومين سال پياپي به فينال ليگ قهرمانان صعود کنند. اين در حالي است که قوهاي سفيد انتظار داشتند کريس رونالدو گلزن اول تيم‌شان در بازي اول مقابل باواريايي‌ها پايش به گلزني باز شود. با اين حال انتظار آنها برآورده نشد، اما زين‌الدين زيدان سرمربي رئال از اينکه شاگردانش 2 بر يک بايرن را شکست دادند، ابراز خوشحالي کرد: «اين طبيعت فوتبال است. تيمي که از فرصت‌هاي خود به خوبي استفاده کند پيروز ميدان مي‌شود. بايرن فرصت‌هاي خوبي براي گلزني داشت. ما هم موقعيت‌هايي داشتيم و از اين فرصت‌ها به خوبي استفاده کرديم و به پيروزي رسيديم. بايد از اين شبي که پشت سر گذاشتيم، خوشحال باشيم و به خود بباليم. پيروز شدن در ورزشگاه آليانس آره‌نا اصلاً آسان نيست. بايرن‌مونيخ ما را در اين ديدار اذيت کرد. البته ما تا آخرين لحظه جنگيديم و نشان داديم که بدون گلزني رونالدو هم مي‌توانيم به پيروزي برسيم.»
يوپ هاينکس، سرمربي بايرن اما مصدوميت دو بازيکن اصلي‌اش يعني آرين روبن و بواتنگ را دليل شکست اين تيم دانست. با اين حال او همچنان به جبران نتيجه در برنابئو اميدوار است: «به خاطر آسيب‌ديدگي روبن و بواتنگ شرايط روحي ما بد بود و شور و هيجان قبل از بازي کمتر شد. با وجود اينكه تن به شکست داديم، اما بايد اين ديدار را فراموش و خود را آماده بازي برگشت كنيم. دو گل رئال‌مادريد همچون يک هديه آماده براي آنها بود. نبايد در اين مرحله از ليگ قهرمانان اروپا چنين اشتباهاتي رخ دهد. فرصت‌هاي زيادي روي دروازه رئال خلق کرديم، اما از آنها به خوبي استفاده نکرديم، در حالي که رئال از فرصت‌هاي خود نهايت استفاده را برد. از نظر من عجيب است که تيم حرفه‌اي مانند بايرن اين همه فرصت از دست بدهد. اميدوارم که در ديدار برگشت همه چيز تغيير کند.»

جنجال سيمئونه

برد 2 بر صفر مارسي مقابل سالزبورگ در نيمه‌نهايي ليگ اروپا نتيجه عجيبي نبود، اما توقف آرسنال در لندن برابر اتلتيکومادريد هواداران توپچي‌ها را ناراحت کرده است. ديدارهاي رفت نيمه‌نهايي ليگ اروپا پنج‌شنبه شب در حالي برگزار شد که سرمربي اتلتيکو جنجالي بزرگ به راه انداخت. اخراج ورساليکو در دقيقه 10 بازي آب سردي بر پيکر روخي بلانکو بود و همين موضوع خشم آنتونيو سيمئونه را به دنبال داشت و اعتراضش به داور باعث اخراج او شد. از نكات مهم اين ديدار دوام آوردن مقابل آرسنال آن هم با يک يار کمتر بود. ضمن اينکه سرمربي اتلتيکو باز هم عليه داور صحبت کرد. او حالا بايد منتظر جريمه از سوي يوفا باشد: «صحبت کردن درباره داوري سخت است. مي‌توان تصاوير را مشاهده کرد. داوران در لحظات حساس با تصميماتشان تعيين‌کننده هستند. او تصميم گرفت به ورساليکو کارت قرمز بدهد و سپس مرا به خاطر نخستين اعتراضم نسبت به بازيکن آرسنال اخراج کرد. به داوران احترام مي‌گذارم. فوتبال اين چنين است و همه اشتباه مي‌کنند. بازيکنانم قهرمان هستند و لحظات سختي را تحمل کردند. آنها ۸۰ دقيقه در زمين آرسنال برابر تيمي که خوب بازي مي‌کند و سرمربي فوق العاده‌اي دارد، عملکرد درخشاني داشتند. به هوادارانمان براي ۹۰ دقيقه در مادريد نياز داريم. همه چيز ۵۰ -۵۰ است.»
آرسن ونگر، سرمربي آرسنال از دست رفتن موقعيت‌ها را ناراحت‌کننده عنوان کرد: «بازي مورد نظرمان را به نمايش گذاشتيم، اما نتيجه نشانگر عملکردمان نبود. برابر تيمي بازي کرديم که خوب دفاع مي‌كرد. ما نتوانستيم از موقعيت‌هايمان بهره ببريم، اما تنها فرصت حريف تبديل به گل شد. نبايد يک بازيکن را در دريافت گل مقصر دانست. با اين حال بايد اعتماد به نفس‌مان را دوباره پيدا کنيم تا بتوانيم راهي فينال شويم. ناراحت هستم، چون مي‌توانستيم گل دوم را هم به ثمر برسانيم. بايد در ديدار برگشت در مادريد پيروز شويم، مي‌دانيم که اتلتيکو شانس بيشتري دارد، فوتبال اين چنين است ، با اين حال هنوز شکست نخورده‌ايم.»

نظر شما