شناسهٔ خبر: 25240940 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

24 داعشی در روسیه دستگیر شدند

مسکو - ایرنا - سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که 24 داعشی را در مسکو و منطقه ای در شمال روسیه دستگیر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان امنیت فدرال روسیه، ماموران امنیتی چهار عضو یک گروه تروریستی داعش با نام «کانون خفته» را پیش از انجام اقدامات تروریستی در مسکو دستگیر کردند.
براساس گزارش منتشر شده، این چهار تروریست داعشی از شهر نووی اورنگوی در منطقه خودمختار یامالوننتسکی در شمال روسیه به مسکو آمده بودند.
«این افراد با تروریست ها در سوریه ارتباط داشتند و فعالیت خود را با استفاده از سامانه پیام رسانی تلگرام هماهنگ می کردند.»
سازمان امنیت فدرال روسیه خاطرنشان کرد: در شهر نووی اورنگوی نیز ماموران امنیتی 17 مکان را مورد جستجو قرار داده و 20 داعشی یا همدستان این گروه را دستگیر کردند.
از افراد دستگیر شده مقادیری جزوه یا کتاب راهنمای اقدامات تروریستی یافت شده است و همچنین فیلم های ویدیویی و چند دستگاه ارتباطی برای برقراری ارتباط مخابراتی با خارج از کشور به دست آمد.
خبرگزاری ریانووستی دیروز به نقل از سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام کرد: از 21 تا 24 ماه آوریل (از روز شنبه تا سه شنبه هفته جاری) 12 عضو داعش و 14 همدست آنها در جمهوری های داغستان، تاتارستان و استان های استاوروپول، اومسک و اولیانوفسک کشته شدند.
شبد*391** 1346**9122

نظر شما