شناسهٔ خبر: 25234355 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

ساخت 360 ورزشگاه مختص کارگران در کشور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ساخت 360 ورزشگاه مختص کارگران در کشور در دست اجرا قرار گرفت که از این میان 240 مجموعه ورزشی برای جامعه کارگری تکمیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علی ربیعی در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر خود به استان قم عنوان کرد: سفر به قم از دو جنبه دیداری و افتتاح پروژه ها در آغاز هفته کارگر صورت گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: امروز با برخی از مراجع عالی قدر دیدار داشتیم و ضمن ارائه گزارش هایی در جریان منویات و رهنمون های ایشان قرار گرفتیم.

وی تصریح کرد: همچنین در فعالیت های کاری یک مجموعه ورزشی فرهنگی و یک استخر را برای خانواده کارگران افتتاح کردیم.

ربیعی بیان کرد: این مجموعه فرهنگی و ورزشی بی نظیر است؛ یکی از برنامه ها گسترش مجموعه های فرهنگی کارگران و بازنشستگان است، همچنین فدراسیون کارگری از اموری بود که در کشور صورت گرفت و در عرصه جهانی مقام های خوبی به دست آوردیم.

وی یادآور شد: در جهت نشاط روحی، ساخت 360 ورزشگاه مختص کارگران در کشور در دست اجرا قرار گرفت که از این میان 240 مجموعه ورزشی برای جامعه کارگری تکمیل شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: بهبود شاخص ها در اشتغال استان قم خوب بوده و استان در کشور پیشی گرفته و در سامانه ایجاد اشتغال و بیمه ثبت شده است.

وی بیان کرد: در کاروزی نیز وضعیت استان خوب بوده و در جذب منابع روستایی موفقیت های خوبی داشته ایم، ضمن اینکه سقف اشتغال فراگیر استان قم نیز تکمیل شده است.

وی ادامه داد: در اشتغال توسط اتباع خارجی یک سری از استان ها می توانند مجوز بگیرند اما در استان ها اشتغال اتباع به خوبی مراعات نمی شود و از حضور اتباع در هر شغلی استفاده می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: اتباع تنها در مشاغل سخت باید به کار گرفته شوند اما گاهی بدان توجه نمی شود که بخشی به فرهنگ کار ایرانی ها برمی گردد چرا که آن ها آمادگی برای انجام هر شغلی ندارند و باید فرهنگ سازی شود.

2میلیون و 300 هزار شغل توسط اتباع بیگانه اشغال شده است 

وی خاطرنشان کرد: از طرفی نیروی ارزان قیمت بدون بیمه موجب می شود کارفرمایان زیاده روی کنند؛ در حال حاضر بالای 2 میلیون و 300 هزار شغل در کل کشور توسط اتباع بیگانه اشغال شده است که اگر ساماندهی شود بیکاری کم می شود.

ربیعی یادآور شد: در شورای اشتغال رسیدگی به اشتغال اتباع در دستور کار قرار گرفته است و بازرسان مکلف به رسیدگی می باشند در سال 97 بسیاری از مشکلات را با شعار امنیت شغلی پیگیری می کنیم.

نظر شما