شناسهٔ خبر: 25232676 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فعالیت ۲۰۰مرکز پزشکی هسته‌ای در ایران

خبرگزاری صداوسیما

رئیس انجمن علمی پزشکی هسته‌ای: بیش از ۲۰۰مرکز پزشکی هسته‌ای در ایران به عنوان مکمل اقدامات تشخیصی و درمانی بیماری‌ها فعالیت می‌کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محسن ساغری در همایش سلامت و زندگی شاهرود با بیان اینکه تصویربرداری از بدن بوسیله دانش هسته‌ای، انقلابی در درمان بیماری‌ها بود، گفت: تشخیص زودهنگام بیماری‌ها یکی از مزایای پزشکی هسته‌ای است که با بهره‌گیری از آن ضمن ایجاد صرفه اقتصادی از روش‌های تشخیصی نادرست جلوگیری می‌کند.
ساغری که رئیس موسسه تحقیقات پزشکی هسته‌ای ایران هم هست افزود: بررسی انواع بدخیمی، دست‌اندازی تومورها و عفونت‌ها با پزشکی هسته ای ممکن شده است.
به گفته وی، یکی از کاربردهای مؤثر پزشکی هسته‌ای تصویربرداری با پرتو درمانی و اسکن کلیه بعد از عمل پیوند است که نشان می‌دهد عملکرد عضو پیوندی چگونه است و آیا بدن توانسته آن را پذیرش کند یا خیر. 
ساغری گفت: پزشکی هسته‌ای در تشخیص عفونت کلیه، کبد، طحال، کیسه صفرا دستگاه گوارش و شناسایی کانون‌های میکروسکوپی و ماهیت تومورها کمک می‌کند.
پانزدهمین همایش سلامت و زندگی شاهرود با موضوع پزشکی هسته‌ای و نقش آن در نظام سلامت در تالار شقایق های دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.
فعالیت ۲۰۰مرکز پزشکی هسته‌ای در ایران فعالیت ۲۰۰مرکز پزشکی هسته‌ای در ایران فعالیت ۲۰۰مرکز پزشکی هسته‌ای در ایران فعالیت ۲۰۰مرکز پزشکی هسته‌ای در ایران فعالیت ۲۰۰مرکز پزشکی هسته‌ای در ایران فعالیت ۲۰۰مرکز پزشکی هسته‌ای در ایران فعالیت ۲۰۰مرکز پزشکی هسته‌ای در ایران

نظر شما