شناسهٔ خبر: 25232647 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ديدار سران دو کره نگاهها را در نشست رهبران آ سه آن به خود جلب کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از آسوشيتدپرس، در حاليکه رهبران کشورهاي جنوب شرق آسيا قرار است در سنگاپور در مورد همکاري هاي اقتصادي و بحران آوارگان ميانمار گفتگو کنند، توجه همه شرکت کنندگان در اين نشست به موضوع شبه جزيره کره معطوف خواهد بود.
وزراي امور خارجه کشورهاي عضو، امروز جمعه به منظور تصويب يک راهبرد مشترک در مورد اتفاقاتي که فراتر از حوزه اين گروه رخ مي دهد، در سنگاپور با يکديگر گفتگو مي کنند.
ويوان بالاکريشان، وزير امور خارجه سنگاپور در مراسم افتتاحيه اين نشست گفت: «در حاليکه بسياري از اتفاقات در داخل و خارج از حوزه آ سه آن در حال رخ دادن است، لذا در حال حاضر ما در لحظه حساسي قرار داريم. فکر کنم، خيلي مهم است که ما با هم متحد بمانيم و هدف مشترکي را دنبال کنيم.»
روشن است که اين موضوع به نشست ميان کيم جونگ اون، رهبر کره شمالي و مون جائه اين، رئيس جمهور کره جنوبي مرتبط مي شود.
کشورهاي عضو آ سه آن از گذشته خواهان گفتگو و برقراري صلح در شبه جزيره کره بوده اند. کشورهاي جنوب شرق آسيا از برنامه هسته اي کره شمالي و تشديد تنش ها در منطقه نگران بوده اند اما همواره به ميزباني از سفيران کشورهاي عضو و استقبال از نشست هاي منطقه اي نيز ادامه داده اند.
احتمال دارد طي هفته هاي آينده نشستي نيز ميان کيم جونگ اون و دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا در يکي از کشورهاي جنوب شرق آسيا برگزار شود.
تايلند پيشنهاد ميزباني اين نشست را مطرح کرده است و برخي از رسانه هاي کره جنوبي نيز گزارش داده اند که سنگاپور نيز براي ميزباني اين نشست اعلام آمادگي کرده است.
رهبران آ سه آن همچنين قرار است روز شنبه در مورد تجارت آزاد و بحران آوارگان ميانمار گفتگو کنند.
علاوه بر سنگاپور، کشورهاي ديگر عضو آسه آن شامل ميانمار، کامبوج، لائوس، اندونزي، تايلند، مالزي، ويتنام، برونئي و فيليپين است.
­

نظر شما