شناسهٔ خبر: 25232469 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

بمناسبت هفته جوان برنامه های مختلفی در استان سیستان و بلوچستان برگزار می شود

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت : بمناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) که به نام هفته جوان در نظر گرفته شده، از سوی ادارات ورزش و جوانان سطح استان برنامه های مختلفی برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا ، مینا مقیمی ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و هفته جوان  با تشریح برنامه های پیش رو حوزه جوانان در سال جدید، اظهار داشت: در چند سال گذشته تعداد 3 سمن فعال در استان وجود داشت که اکنون به 81 سمن فعال رسیده اند و تعداد 157 تقاضانامه تاسیس سمن جدید نیز در دست ادغام داریم . 

وی با تاکید بر اینکه کیفیت اجرایی برنامه ها با محوریت ایجاد شور ونشاط اجتماعی در بین جوانان استان در هفته جوان بسیار قابل اهمیت است، عنوان کرد: برنامه های پیشنهادی در کل استان 135 برنامه که شامل  جشنواره، مسابقه فرهنگی ورزشی، همایش و کارگاههای اموزشی از مهمترین اولویتهای می باشد. که تمامی این برنامه ها با مشارکت دستگاههای  اجرایی وجوانان در شاخه  های مختلف برگزار میگردد.

 وی در ادامه با اشاره به این مطلب که  جشنوارهای هفته جوان با سراسر کشور همزمان برگزار می شود، گفت: این برنامه ها با نام نشاط، امید ، و مشارکت در نظر گرفته شده است و در نظر داریم شور ونشاط  را به درون خانواده ها  منتقل کنیم.

مقیمی با اشاره به اینکه تمامی روزهای هفته جوان برنامه های متنوعی برگزار خواهد شد، افزود: در این هفته از جوانان برتر استان در حوزه های مختلف  علمی ، ورزشی ، دینی ، کارآفرینی و صنعت ، هنری ، اخلاق ، فرهنگ ایثار و شهادت و ...  تجلیل به عمل خواهد آمد و در کنار این مهم کارگاه های آموزشی در باب ازدواج، رفتار شناسی، آسیب های اجتماعی حقوق شهر وندی  مانور امداد ونجات ویزه موسسات مردم نهاد جوان استان  نیز برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و امور جوانان با اشاره به اینکه دیدار جوانان با ائمه جمعه ومسولین  در استان و همچنین دیدار از خانواده های شهداء جوان  و غبار روبی گلزار شهیدان از جمله فعالیت های این هفته است، اظهار داشت: جوانان امروز دغدغه های زیادی دارن که باید کلیه مسئولین عضو ستاد ساماندهی امور جوانان استان بیشتر به آن بپردازد .

وی مقیمی افزود: برگزاری نشست ها و میزگردهای تخصصی با موضوعات مختلف، مسابقات فرهنگی و هنری، تشکیل اتاق فکر، تریبون های آزاد جوانان ، جشن گلریزان توسط خیرین ، جنگ شادی و انجام همایش های پیاده روی و کوه پیمایی در سطح استان جزو  برنامه های اعلام شده در هفته جوان است.

معاون فرهنگی و امور جوانان گفت: جشنواره نشاط و امید در راستای ایجاد شور و نشاط اجتماعی در شهرستان های چابهار، ایرانشهر، قصر قند، سراوان، خاش، هامون، زهک، زابل و زاهدان در این هفته برگزار می شود.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ها  ارتقای فرهنگ نشاط، شادی و امید در بین نسل جوان از طریق ترویج کارآفرینی، مشارکت کار گروهی و گردشگری است. 

مقیمی با تأکید بر لزوم توجه به جوانان و برنامه ریزی برای پر کردن  اوقات و فراغت آن‌ها، گفت: باید جوانان را باور کرده و به افکار جوان احترام بگذاریم و در همین راستا در سال گذشته حدود بیش از 5000 عنوان برنامه اوقات فراغت با مشارکت ادارات اموزش وپرورش جمعیت هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی (ره) و ورزش و جوانان، شامل برنامه های فرهنگی با تاکید بر تقویت وآگاهی های دینی مبتنی  بر قرآن وعترت ، برنامه کتابخوانی ومطالعه وپژوهش، گسترده ورزشی، اردوهای زیارتی سیاحتی وعلمی وگردشگری، برنامه اوقات فراغت  در محیط مجازی ورسانه، برنامه گفتگوی جوانان، برنامه شناسایی و معرفی وتقدیر از اختراعات وابتکارات جوانان برگزار شده است که حدود 160000 دختر و پسر جوان در این برنامه ها شرکت داشته اند.

وی گفت : جوانان از ظرفیت بالایی برخوردارند که در صورت ساماندهی امور آنان می توان اهداف نظام را بیش از گذشته به پیش برد به همین منظور جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان به ریاست استاندار و با حضور کلیه مدیران دستگاه ها و ارگانها تشکیل می گردد که در سال 96 تعداد 77 جلسه ستاد دراستان به ریاست استاندار و معاونین وفرمانداران در شهرستانها برگزارشده است. 

مقیمی افزود : هدف از تشکیل کمیته های تخصصی در ستاد ساماندهی امور جوانان برگزاری جلسات و درگیر کردن همه دستگاه ها و ارگان های عضو این ستاد در مسائل مربوط به امور جوانان وتجمیع پیشنهادات ونظرات توسط کارشناسان تخصصی موضوعات اعلام شده است که در سال گذشته تعداد 44 کمیته تخصصی زیر مجوعه ستاد های ساماندهی امور جوانان برگزار گردیده است.

 

نظر شما