شناسهٔ خبر: 25230945 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جنوب نیوز | لینک خبر

کودک آزاری در بندر ماهشهر؛ پرونده تلخ این روزهای خوزستان

«کودک‌ آزاری در شهرک طالقانی بندر ماهشهر» عنوان پرونده تلخ این‌روهای خوزستان است که در جای‌جای استان و حتی کشور بر روی زبان‌ها می‌چرخد و موجی از ناراحتی را به همراه دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش جنوب نیوز، در تاریخ ۲ اردیبهشت ۹۷ طی تماس تلفنی مددکار بیمارستان شهرستان بندر ماهشهر، با خط تلفن ۱۲۳ در خصوص یک مورد کودک آزاری، بلافاصله تیم سیار اورژانس اجتماعی شهرستان ماهشهر جهت بررسی وضعیت کودکان آسیب دیده به بیمارستان اعزام شد.

بنا به اظهارات عموی بچه‌ها، این کودکان (فاطمه ۱۲ ساله،‌ام البنین ۸ ساله، علی اکبر ۵ ساله) توسط پدر و نامادری مورد آزار و اذیت و شکنجه جسمی و روحی قرار گرفته‌اند و حتی به تغذیه و تحصیل کودکان نیز رسیدگی نمی‌شد.

نامادری این کودکان این بچه‌ها را در انباری نگه می‌داشته و به شدت آن‌ها را شکنجه می‌داده است. همچنین لب‌های یکی از کودکان با چسب حرارتی سوزانده شده بود و دندان‌هایش توسط نامادری با چکش شکسته شده بودند.

بنا بر اظهارات افراد مطلع در این پرونده نامادری بچه‌ها را در زیرزمین می‌انداخت و در را روی آن‌ها را می‌بست و می‌گفت: اگر فریاد بزنید بیشتر کتکتان می‌زنم و آن‌ها هم از ترسشان صدایشان در نمی‌آمد. حتی نامادری چکشی در انباری گذاشته بود و با آن بچه‌ها را تهدید می‌کرد وقتی میهمان به خانه‌شان می‌آمد به بچه‌ها می‌گفت: حق ندارید صدایتان در بیاید.

زندگی در کنار عمو

رئیس اورژانس اجتماعی کشور در این باره می‌گوید: در حال حاضر عموی کودکان با حکم دادستانی شهرستان سرپرستی کودکان را برعهده گرفته است و در منزل عموی خود سکونت گزیدند و مددکاران بهزیستی ضمن انجام مداخلات تخصصی، از لحظه اطلاع رسانی تاکنون با دادستانی و خانواده ارتباط داشته و مشاوره‌های لازم توسط مشاوران بهزیستی صورت می‌گیرد.

رضا جعفری تاکید کرد که تیم اورژانس اجتماعی تا تعیین تکلیف نهایی کودکان و ساماندهی کامل آن‌ها موضوع را پیگیری خواهند کرد.

دستگیری پدر و نامادری در پرونده کودک آزاری ماهشهر

دادستان عمومی و انقلاب بندرماهشهر با اشاره به دستگیری پدر و نامادری در پروند کودک آزاری ماهشهر می‌گوید: این پرونده در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

مهدی محمدی می‌افزاید: انگیزه خاطیان از انجام چنین جرمی هنوز نامشخص و علت حادثه در دست بررسی است.

برخورد قاطع با پدر و نامادری کودک آزار

فرماندار ماهشهر در این باره می‌گوید: روز جمعه گذشته متاسفانه یک فقره کودک‌آزاری از سوی  پدر و نامادری در شهرستان ماهشهر  روی داد که در پی این اتفاق احساسات عمومی به‌ویژه در  سطح شهرستان ماهشهر جریحه دار شد.

محسن بیرانوند می‌افزاید: بلافاصله مسئولان دخالت کردند و پدر و نامادری بازداشت و تحویل مقامات قضایی شدند.

وی بیان می‌کند: باتوجه به جرمی که اتفاق افتاده است دادستانی شهرستان و مسئولان با شدت و قاطعیت با عاملان این کودک آزاری برخورد قانونی خواهند کرد.

وضعیف این کودکان تحت نظر خواهد بود

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اظهار کرد: خوشبختانه هم اکنون این کودکان تحویل خانواده در منزل عموی خود و در امنیت و آرامش هستند و جای نگرانی وجود ندارد.

کریمی کیا اضافه کرد: وضعیف این کودکان تحت نظر خواهد بود و تلاش می‌کنیم آسیب های روحی و روانی وارد شده را کاهش دهیم.

استاندار خوزستان و همسرش تامین هزینه‌های دو تن از این کودکان را برعهده گرفتند و فرماندار ماهشهر نیز تامین هزینه‌های فرزند سوم را پذیرفت. همچنین مقرر شد جهت برقراری بیمه درمانی برای مراحل درمان کودکان ماهشهر اقدامات لازم صورت گیرد.

باید دید سرانجام این پرونده تلخ به کجا خواهد رسید...

مرجع: فارس

نظر شما