شناسهٔ خبر: 25230496 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

شورای فرهنگ عمومی در استان ها قدرت اجرایی ندارد

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی پنجشنبه شب در نودمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان که با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزار

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی پنجشنبه شب در نودمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان که با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: شورای فرهنگی عمومی باید به عنوان مجلس فرهنگی در استان ها فعالیت کند اما چون ابزار قدرت در اختیار ندارد در اجرای برخی از برنامه ها موفق نیست لذا متولیان و دست اندارکاران باید نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.
وی افزود: برای کار فرهنگی آن اصالتی را که در بحث های نظری قائل هستیم در عمل نیستیم از این رو برای گسترش فرهنگ عمومی جامعه باید همه در میدان عمل حضور داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در کردستان با انتقاد از کم بودن اعتبارهای فرهنگی در کشور یادآور شد: اساس کار، فرهنگ بوده و لازم است به این حوزه اعتباری خاص و ویژه تخصیص داده شود تا بتوان بدون دغدغه به جنگ تمدن رفت.
آیت الله حسینی شاهرودی اضافه کرد: در جنگ تمدنی که جامعه جهانی گرفتار آن است تلاش کفر حاکم کردن ظلم است اما ما برای حاکم کردن فرهنگ مان در کشور خود هم هزینه آنچنانی نمی‌کنیم.
وی گفت: نمایندگان مجلس و مسئولان دولت باید با توجه به برنامه های نظام در خصوص سبگ زندگی اسلامی، آسیب های اجتماعی و توسعه فرهنگ به اختصاص اعتبار در حوزه فرهنگ توجهی ویژه داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان هم در این نشست گفت: هشت سال از زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران کردستان را استان فرهنگی نامگداری کرده اند می گذرد اما همچنان امکانات فرهنگی این استان در سطح معمولی هم ارزیابی نمی شود.
حسین خوش اقبال اظهار کرد: اگر دغدغه فرهنگ در استانی که هشت سال درگیر جنگ تحمیلی بود و سال ها با ضد انقلاب مبارزه کرده، داریم باید عنایت ویژه‌ای برای رفع کمبودهای فرهنگی این استان داشته باشیم.
وی افزود: مردم این دیار همچنان بر وفاداری خود نسبت به انقلاب پایبند هستند و در اتفاقات و اغتشاشات سال گذشته، مشکلی خاصی در کردستان نداشتیم.
خوش اقبال اضافه کرد: آرامش و امنیت موجود کردستان بویژه در این ایام نشان داد که مردم همواره پشتیبانی خود از نظام و رهبری به اثبات رسانده و سزاوار بهترین خدمات هستند.
وی با اشاره به اعتراض بازاریان بانه و مریوان به اجرای طرح ساماندهی مبادلات مرزی گفت: تصویب منطقه آزاد بانه و مریوان مهمترین اقدامی است که انتظار می رود مجلس شورای اسلامی با عمل به آن در راستای افزایش سطح معیشت مردم این مناطق گام بردارد.
وی با بیان اینکه برای ارج نهادن به فرهنگ و هنر و وفادرای مردم کردستان لازم است در تقویم کشور روزی به عنوان روز لباس و پوشش کردی تعیین شود، افزود: توجه به هنرهای کردستان از جمله شعر، موسیقی، گردشگری و صنایع دستی از دیگر مطالبه های مردم این استان است.
معاون استاندار کردستان همچنین از طرح بومی گزینی دانشجویان در دانشگاه ها انتقاد کرد و گفت: با این طرح نخبگان استان ها دیگر قادر به توسعه توانایی های خود نیستند و لازم است مجلس شورای اسلامی در این خصوص تدبیری بیندیشد.
به گزارش ایرنا، هشت نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این نشست از سوی نماینده ولی فقیه در کردستان برای پیگیری تحقق توسعه فرهنگی به عنوان عضو افتخاری شورای فرهنگ عمومی این استان انتخاب شدند.
اعضای کمیسیون فرهنگی روز پنجشنبه به استان کردستان سفر کردند، در این سفر سه روزه برنامه های مختلفی از جمله نشست با نخبگان حوزه های فرهنگی، اجتماعی، هنری و سیاسی استان، بازدید از طرح های عمرانی و فرهنگی، حضور در نماز جمعه شهرستان ها و دیدار با روحانیون، ائمه جمعه و شخصیت های فرهنگی استان در نظر گرفته شده است.
کردستان سومین استانی است که اعضای کمیسیون فرهنگی به آن سفر می کنند، هدف از این سفرها در جریان قرار گرفتن اعضای این کمیسیون از دغدغه ها و مشکلات فرهنگی استان های مختلف است.
3034/
انتهای پیام

نظر شما