شناسهٔ خبر: 25228930 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون رئیس جمهور:

دشمنی ها نسبت به ملت ایران بسیار بیشتر از اول انقلاب است

مشهد- معاون رئیس جمهور گفت: امروز دشمنی ها نسبت به ملت ایران بسیار بیشتر از اول انقلاب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت پنجشنبه شب در همایش روئسای دفاتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در مشهد اظهارکرد:چهل سال از پیروزی انقلاب گذشته و نه تنها از دشمنی و عداوت های ابتدای انقلاب کم نشده ، بلکه دشمنی ها بسیار بیشتر شده است.

وی افزود:دشمنان فعلی ما و مسئولان آمریکایی به صراحت از تغییر نظام ایران سخن می گویند در حالی که مسئولان سابق آمریکا در ظاهر جرات بیان آن را نداشتند.

نوبخت تصریح کرد:علت اصلی کینه جویی دشمنان با این انقلاب این است که در قرن بیستم که مملو از ایدئولوژی های مختلفی از جمله از کاپیتالیسم، سوسیالیسم ، نازیسم و فاشیسم بود و جنگ سختی بین این ایدئولوژی ها وجود داشت به ناگاه جریان فرهنگی جدیدی به نام انقلاب اسلامی ایران پا به عرصه ظهور گذاشت که در راس آن یک مجتهد دینی بود .ما در حالی وارد قرن ۲۱ شدیم که با تمامی دشمنی ها توانستیم این انقلاب را به چهل سالگی آن برسانیم.

تلاش برای منفور کردن چهره اسلام

وی اظهار کرد: ایجاد داعش توسط آمریکایی ها برای منفور کردن اسلام در جهان و ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی  بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در کجای دنیا سراغ دارید در ابتدای انقلابش با چنان دشمنی هایی روبه رو شود که بسیاری از مسئولانش را در جریان ترورها از دست بدهد و بتواند باز هم سرپا بماند؟.جمهوری اسلامی ایران هم اکنون به قدری قدرتمند شده است که دشمنان ما از تاثیر این انقلاب بر کشور های منطقه ترس و وحشت دارند و مدام در تلاش برای کاهش این تاثیرگذاری هستند.

 نوبخت بیان کرد: تولید نفت ما در سال ۱۳۵۶ از  ۵ میلیون و ۵۸۶ هزار بشکه به ۳ میلیون و ۸۶۷ هزار بشکه کاهش پیدا کرد پس در شرایطی ما پنجه در پنجه دشمن انداخته ایم که منابعی که در اختیار داشتیم نصف منابعی است که رژیم گذشته در اختیار داشت.

سخنگوی دولت گفت: پس در این شرایط انتظار این است که ما نصف امکاناتی که در گذشته ایجاد شده است را بتوانیم ایجاد کنیم در حال اینکه آمار ها چیزی بسیار فراتر را به ما نشان می دهد.

با صادرات کالا روی پای خودمان ایستادیم

وی تصریح کرد: از مهمترین دست آوردهای ما این است که با صادرات کالا و نه صادرات نفت که سرمایه ای برای نسل های آینده است توانستیم روی پای خود بایستیم .صادرات کالایی ما در سال ۱۳۵۶ کمتر از پنج میلیارد دلار بودکه در سال ۱۳۹۶ به بیش از سی میلیارددلار رسیده است. ارزش صادرات غیر نفتی ما در سال ۱۳۵۶ حدود ۶۲۵ میلیون دلار بود که حالا به بیش از ۴۷ میلیارد دلار رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی  افزود :براساس گزارشی که نهم فروردین ماه امسال صندوق بین المللی پول از ایران منتشر کرده ایران هفدهمین اقتصاد و هجدهمین قدرت علمی دنیا معرفی شده است .

وی اظهار کرد:تولیدات نیروگاهی ما از ۵ هزار مگاوات به ۷۸ هزار رسیده است. در سال ۱۳۵۶ کشور هیچ مصرف کننده گازی نداشت در حالی که امروزه بیش از ۲۲ میلیون مشترک داریم.

ذخیره ۶ ماهه گندم مورد نیاز کشور

وی افزود :تولیدات زراعی و دامی ما از ۳۰ میلیون تن  به ۱۲۰ میلیون تن افزایش یافته است. یکی از تهدیداتی که ما همیشه با آن روبه رو بودیم تامین گندم مورد نیاز کشور بوده است که حالا ذخیره گندم کشور به بیش از شش ماه رسیده است.

رئیس سازمان برنامه وبودجه افزود: تعداد روستاهای برق دار ما از ۴هزار روستا به بیش از ۵۶ هزار و روستاهای برخوردار از آب آشامیدنی از ۱۲ هزار به ۲۶ هزار رسیده است. تمامی این امکانات باعث شده امید به زندگی از ۵۶ سال به ۷۵ سال در بین مردم برسد.

 وی افزود: هم اکنون جمهوری اسلامی ایران جزو کشورهای با شاخص توسعه انسانی بالا طبقه بنده می شود. چترحمایتی جمهوری اسلامی بسیار گسترده تر شده و بسیاری از اقشار کم برخوردار و محروم در زیر این چتر حمایتی قرار گرفته اند. بیمه شدگان اصلی به نسبت جمعیت شاغل ما از ۲۸ درصد به ۷۱ درصد رسیده و از نظر پوشش بیمه درمان ۹۸ درصد از جمعیت تحت پوشش هستند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد:از نظر توزیع درآمد ما بنا به گزارش سازمان ملل متحد و بانک جهانی  از بسیاری از کشورها از قبیل چین ، ترکیه، روسیه و آمریکا وضعیت بهتری داریم . این ها همه دست آوردهای این نظام است که باید به جوانان اطلاع رسانی شود.

نظر شما