شناسهٔ خبر: 25228512 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

ارائه‌ی تازه‌های تولید ICT ایرانی در مجامع معتبر داخلی و بین المللی؛ نمایشگاه ITU TELECOM WORLD 2018 دوربان آفریقای جنوبی؛

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با نماینده‌ی ولی فقیه در استان اردبیل‌ دیدار کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با نماینده ولی فقیه اردبیل در گزارشی از اقدامات انجام شده حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این استان، گفت: با استفاده از اینترنت اشیاء در حوزه کشاورزی ضمن افزایش کیفیت محصولات، مصرف آب ۵۰ درصد کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با آیت الله سیدحسن عاملی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اردبیل دیدار کرد.

آذری جهرمی در ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه ICT در استان اردبیل گفت: طی شش ماه گذشته مشکل ۳۷۶ روستایی که هیچ ارتباطی نداشت، رفع شد و‌تا پایان سال نیز‌ برنامه ریزی کردیم‌مشکل عدم ارتباط ۴۰۰ شهر دیگر را نیز رفع کنیم.

وی از احداث دیتاسنتری توسط همراه اول در اردبیل خبر داد و افزود: همچنین ۳۵ دکل مخابراتی نصب و راه اندازی می شود و ۹ نقطه گردشگری این استان نیز تحت پوشش شبکه وای فای قرار مس گیرد که تاکنون دو‌نقطه آن تحت این شبکه قرار گرفته است.

عضو‌کابینه دولت دوازدهم با اشاره به پروژه بسیار بزرگ کشت و‌صنعت در دشت مغان تصریح کرد: در زمینی به وسعت ۲هزار هکتار با استفاده از عکس های ماهواره ای و تفسیر عکس های آن ضمن شناسایی نوع کشت، سطح آفت ها نیز شناسایی می شود تا در همان بخش ها با سم پاشی ضمن تولید محصولی ارگانیک و‌با کیفیت تر شاهد کاهش هزینه باشیم بطوریکه در این پروژه فقط ۱.۲ میلیارد تومان صرفه جویی صرفه جویی شد.

وی با بیان اینکه در دشت قزوین با اجرای چنین طرحی شاهد مصرف کمتر ۵۰ درصد آب و‌افزایش کیفیت محصول بودیم، خاطرنشان کرد: با هوشمندسازی مزارع و استفاده از ICT ضمن ارتقای بهره وری، شغل نیز ایجاد می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل را از دو‌جهت گردشگری و‌ کشاورزی حایز اهمیت دانست و به تنوع‌زبانی موجود در کشور اشاره کرد و گفت: باتوجه به رشد قابل توجهی که تولید محتوا در فضای مجازی داشت پروژه موتورجستجوی ایرانی شروع شد که بخشی مهمی از آن پرداختن به زبان فارسی است بطوریکه امروز ترجمه آنلاین آن از گوگل بهتر است.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد این ظرفیت در مورد ترجمه‌زبان‌ترکی به فارسی نیز وجود داشته باشد، افزود: وزارت ارتباطات آمادگی دارد در این ارتباط ترجمه صورت گیرد.

آیت الله سیدحسن عاملی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اردبیل نیز در این دیدار با اشاره به حساسیت ICT و‌نفوذ آن به همه شئون زندگی گفت: اگر هم اکنون ۱۴ میلیون پرونده قضایی وجود داشته باشد با اجرای دولت الکترونیک ضمن شفاف سازی و از میان رفتن ابهامات، شاهد کاهش مراجعات مردم به ادارات هستیم.

وی دنبال کردن تحولات دنیا را حایز اهمیت دانست و افزود: نیاز به خدمات رسانی سهل و ارزان به مردم داریم که بخصوص در جریان های فرهنگی بسیار قابل توجه است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به بیکاری موجود در جامعه به اجرای طرح های مختلف حوزه ICT برای ایجاد اشتغال تاکید کرد.

انتهای پیام

نظر شما