شناسهٔ خبر: 25226686 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

کشته شدن 20 نیروی دولتی افغانستان و 24 عضو طالبان

حملات متقابل و درگیری نیروهای دولتی افغانستان و گروه طالبان ظرف 24 ساعت گذشته که در استانهای بلخ، قندوز، پروان، فاریاب، کابل و فراه رخ داد، منجر به کشته شدن 24 عضو طالبان، جان باختن 20 نیروی دولتی و زخمی شدن دهها نفر از طرفین درگیری شد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / حوالی ساعت 2 بامداد امروز اعضای گروه طالبان در منطقه «قرلق» شهرستان دشت ارچی استان قندوز در شمال شرق افغانستان با نیروهای دولتی درگیر شدند که در پی آن، هشت نیروی پلیس جان باختند و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

این آمار را «محمد رادمنش» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در مورد قندوز اعلام کرده اما «جمیل فروتن» یکی از پزشکان مسؤول در بیمارستان شهر تالقان مرکز استان تخار که نزدیک ترین مرکز درمانی به محل درگیری قندوز است، به رسانه های محل گفته که اجساد 13 نیروی ارتش ملی افغانستان و پیکر مجروح 9 نفر از آنها به این بیمارستان انتقال یافته است.
«تلویزیون یک» به نقل از وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که شب گذشته در استان های فاریاب و فراه نیز درگیری میان مخالفان مسلح و نیروهای دولتی رخ داده که هنوز در مورد تلفات احتمالی آن خبری منتشر نشده است.
لشگر 209 شاهین ارتش افغانستان در شمال این کشور نیز امروز با انتشار اطلاعیه ای از حمله نیروهای امنیتی و دفاعی دولت به یک محل تجمع گروه طالبان در روستای «کوشکه» شهرستان «چهاربولک» استان بلخ خبر داده است.
بر اساس این اطلاعیه، در نتیجه حمله هوایی و درگیری‌های نیروهای زمینی، 24 عضو گروه طالبان که در میان آنها دو فرمانده ارشد به نام‌های داوود مسؤول اطلاعات و احمدی معاون یکی از سر گروهها کشته و 36 عضو طالبان زخمی شدند که مولوی الله داد؛ یکی از فرماندهان محلی طالبان نیز در میان آنهاست.
لشگر 209 شاهین تأکید کرده که در این عملیات، به نیروهای امنیتی و غیر نظامیان منطقه آسیبی وارد نشده است.
امروز همچنین طالبان به سه پاسگاه در «دره غوربند» استان پروان که در نزدیکی استان کابل مرکز افغانستان واقع است، حمله کردند.
«محمدصالح صالح» فرماندار شهرستان «المار» در استان فاریاب نیز امروز از کشته شدن 9 نفر از نیروهای ارتش در این شهرستان در پی حمله طالبان خبر داده است.
دیشب افراد مسلح به یک ایست و بازرسی پلیس در منطقه 13 شهر کابل پایتخت افغانستان حمله کردند که در جریان آن 3 نفر از نیروهای پلیس کشته شدند.
طالبان که حضور نیروهای خارجی را به عنوان مهمترین دلیل برای مبارزه مسلحانه خود مطرح می کند و مدعی است افغانستان را باید از سلطه و اشغال آمریکا آزاد کند، سه روز پیش باصدور اطلاعیه ای از تشدید حملات نیروهایش به عنوان عملیات بهاری خبر داد.
آمریکا در واکنش به این تصمیم طالبان، آن را نکوهش کرده و از آنها خواسته تا مسیر مذاکرات صلح را دنبال کنند.  / ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما