شناسهٔ خبر: 25224968 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی با نماینده ولی فقیه استان کردستان/ بازدید نمایندگان مجلس از مراکز تاریخی و ورزشی سنندج

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس صبح امروز با نماینده ولی فقیه در استان کردستان دیدار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی ویژگی ها و شاخص های فرهنگی استان کردستان به این منطقه سفر کردند.

براین اساس نمایندگان خانه ملت در کمیسیون فرهنگی صبح امروز (پنجشنبه، 6 اردیبهشت ماه) با نماینده ولی فقیه در استان کردستان دیدار کردند.

بررسی شاخص های فرهنگی استان ها وظیفه نظارتی نمایندگان است

در این دیدار ابتدا جمشید جعفرپور با اشاره به اینکه مجلس علیرغم وظیفه قانونگذاری مسئولیت نظارت را نیز برعهده دارد، گفت: برهمین اساس اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس اقدام به حضور در استان ها کرده و با صحبت رو در رو با اهالی فرهنگی ظرفیت های استان ها را بررسی می کنند.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان علاوه بر موضوعات فرهنگی در بازدید خود از استان ها به مسائل مختلف از جمله موضوعات اجتماعی نیز می پردازند، اظهار کرد: به عنوان مثال مشکلات کولبرها، محرومیت های استانی و غیره از جمله مسائل اجتماعی است که امروزه در استان های غربی کشور وجود دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه توجه به مسئله فرهنگ در شرایط کنونی کشور می تواند به حفظ انقلاب کمک شایانی کند، افزود: براین اساس باید اذعان کرد امروزه تهدیدات دشمنان به سمتی حرکت می کند که جامعه از موضوعات فرهنگی و دینی غفلت کند.

بررسی چالش ها و ظرفیت های فرهنگی استان ها دغدغه مجلس است

همچنین احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هدف از سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به کردستان آشنایی از نزدیک با مسائل، چالش ها و پیوست های حوزه فرهنگی است.

وحدت و انسجام شیعه و سنی در کردستان بارز است/رهبری لقب استان فرهنگی را به کردستان داده اند

در ادامه این دیدار محمد حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب لقب استان فرهنگی را به کردستان داده اند، گفت: بزرگان زیادی در حوزه فرهنگ عمومی، مذهبی، ادبیات و ... در کردستان اقداماتی انجام داده اند که مشهود و قابل تامل است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه توجه دشمنان به کردستان بیش از مکان های دیگر کشور است، اظهار کرد: امروزه هجمه بزرگ ضد انقلاب در راستای دور کردن مردم از فرهنگ اسلامی ایرانی و بومی منطقه و حرکت دادن جامعه با فرهنگ افراطی است.

موسوی شاهرودی با اشاره به اینکه حوزه های اهل سنت و تشیع در استان فعال هستند و خوشبختانه وحدت بسیار خوبی در منطقه حاکم است که مثال زدنی است، ادامه داد: بخش زیادی از اهل سنت منطقه شافعی مذهب هستند که اکثرا به مذهب جعفری نزدیک هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دانشگاه های استان کردستان بعد از انقلاب توسعه چشمگیری یافته اند، تصریح کرد: امروزه بیش از 60 الی 70 هزار دانشجو در استان کردستان مشغول به تحصیل هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان سفر رهبر انقلاب به این منطقه را منشا تحول دانست و گفت: خوشبختانه بازسازی حوزه های علمیه یکی از اقدامات انجام شده بعد از این سفر است.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه مجهز با اعتبار 7 میلیارد تومانی احداث شده است، افزود: خوشبختانه شورای عالی قرآن در استان نیز فعالیت خوبی دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امروزه در تمام شهرهای استان شورای افتا وجود دارد، خاطرنشان کرد: براین اساس 15 نفر از علمای بزرگ استان در شورای افتا استان حضور دارند و خیلی از مراکز مسائل خود را از این شورا استفتاء می کنند و دیگر هر فردی اقدام به صدور فتوا نمی کند.

دیدار نمایندگان مجلس با جمعی از نخبگان و فعالان حوزه فرهنگ استان کردستان

در ادامه سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به کردستان آقایان سالک کاشانی، احد آزادیخواه و اصغر مسعودی با جمعی از نخبگان، اندیشمندان و فعالان حوزه فرهنگ در این استان دیدار و گفت وگو کردند.

بازدید نمایندگان مجلس از مراکز تاریخی و ورزشی سنندج

همچنین آقایان جعفرپور و سعیدی و خانم ها سلحشوری، سیاوشی شاه عنایتی و ذوالقدر از نزدیک با ظرفیت های گردشگری تاریخی استان کردستان مانند موزه مردم شناسی، موزه سنندج و عمارت خسروآباد آشنا شدند. در این بازدیدها بر توسعه زیرساخت های گردشگری، جذب توریسم، معرفی جاذبه های فرهنگی و تاریخی کردستان و غیره تاکید شد.

در ادامه نیز اعضای کمیسیون فرهنگی به همراه مسئولان وزارت ورزش و جوانان از پروژه ورزشی 6 هزار نفری بازدید کردند.

گفتنی است این پروژه با تامین اعتبار 20 میلیاردی تکمیل خواهد شد که این مهم با هماهنگی نمایندگان مجلس نسبت به همکاری سازمان برنامه و بودجه و وزارت ورزش برای تسهیل در تخصیص 100 درصدی این اعتبار تاکید شد./

پایان پیام

نظر شما