شناسهٔ خبر: 25224347 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سمنان| نرخ بیکاری در استان سمنان به ۸.۹ درصد کاهش یافت

R41366/P1357/S6,64/CT11

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان با تأکید بر لزوم جذب سرمایه‌گذاران خارجی به پروژه‌های اقتصادی استان گفت: سال گذشته نرخ بیکاری در استان سمنان به ۸.۹ درصد کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، امیر خلیلی‌خواه پیش از ظهر امروز در دیدار با سرمایه‌گذاران چینی اظهار داشت: بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در دستور کار است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های مختلفی برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارج از کشور وجود دارد اذعان کرد: استان سمنان باوجود معادن غنی می‌تواند طرح تولید روغن‌های پتروشیمی را با موفقیت به مرحله اجرایی درآورد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان سمنان با بیان اینکه این طرح به سه هزار و 200 میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد تصریح کرد: جذب سرمایه‌گذاران چینی به این طرح زمینه ایجاد اشتغال 400 نفر را در استان فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه پیش‌ازاین سرمایه‌گذاران چینی با تزریق نقدینگی به برخی پروژه‌های اقتصادی در استان سمنان زمینه اشتغال 160 نفر را فراهم کردند یادآور شد: تفاهم‌نامه‌هایی برای جذب سرمایه‌گذاران چینی در این راستا منعقد شده است که به‌زودی تحولات خوبی را در اقتصاد استان سمنان پدیدار می‌شود.

خلیلی‌خواه با اشاره به اینکه سال گذشته نرخ بیکاری در استان سمنان به 8.9 درصد رسیده است بیان کرد: با جذب سرمایه‌گذاران چینی این نرخ در سال جدید نیز کاهش می‌یابد و بخش عمده‌ای از مشکلات اشتغال در استان رفع می‌شود.

وی ابراز داشت: تسهیل و تقویت روابط تجاری استان سمنان با سایر کشورهای خارجی از مهم‌ترین رویکردهای دستگاه‌های اقتصادی استان سمنان است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان سمنان خاطرنشان کرد: این استان بهترین ظرفیت‌ها را در بخش صنعت و کشاورزی دارد و بهره‌گیری از آن می‌تواند زمینه اشتغال برای برخی استان‌های همسایه را نیز فراهم کند.

انتهای پیام/ح

نظر شما