شناسهٔ خبر: 25224173 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله طباطبایی نژاد:

تبلیغ دین همراه با استفاده از ابزار نوین جهانی باشد

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تأکید بر اهمیت استفاده از ابزار و روش‌های جدید برای ترویج و نشر مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت(ع)، گفت: عالمی که آگاه بر زمان خود باشد حوادث بر او هجوم نخواهند آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، ظهر امروز در آیین رونمایی از نرم افزار قرآنی طنین وحی، با اشاره به تشکیل مراکز مهم فرهنگی و دینی نظیر مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه اصفهان، که طراح نرم افزار طنین وحی بوده است، گفت: استفاده از ابزار و امکانات نوین یکی از ویژگی‌های مثبت برای تبلیغ دین است.

وی در ادامه افزود: بنابر روایات، عالمی که آگاه بر زمان خود باشد حوادث بر او هجوم نخواهند آورد، از این رو لازم است که مطابق با زمان و پیشرفت‌های عصر خویش پیش برویم و از وسایل مختلف برای ترویج آموزه‌های قرآنی و نشر معارف اهل بیت(ع) استفاده کنیم.

مدیر حوزه علمیه اصفهان، نرم افزار قرآنی طنین وحی را یکی از آثار ارزشمند در زمینه ترویج و نشر معارف قرآنی برشمرد و اظهار کرد: برای قرآن در روایات 70 بطن ذکر شده است، به همین دلیل برای فهمیدن و آموزش دادن قرآن کریم راه‌های بسیاری وجود دارد.

آیت الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به اشتیاق بسیار زیاد مسلمانان و حتی دشمنان اسلام برای شنیدن قرائت قرآن از سوی پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد: دشمنان اسلام در زمان پیامبر اکرم(ص) هم قسم می‌شدند که دیگر به پشت دیوار منزل ایشان نرفته و به قرائت قرآن از سوی ایشان گوش نکنند اما بازهم این کار را انجام می‌دادند، باید ببینیم در این صوت چه بوده که تا این حد جذابیت داشته است.

وی با بیان اینکه سبک‌های زیبا و مختلفی در قرائت قرآن وجود دارد، خاطرنشان کرد: افزون بر استفاده از سبک‌های موجود باید سبک‌های جدیدی هم در قرائت قرآن کریم ابداع کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، به عظمت قرآن کریم به عنوان تنها مخلوق بدون واسطه خداوند اشاره کرد و گفت: طرح طنین وحی سبکی جدید در زمینه ترجمه و ارائه مفاهیم قرآن کریم است که می‌تواند دل انسان را بلرزاند و موجب فهم بهتر قرآن کریم باشد./1304/پ203/ب1

نظر شما