شناسهٔ خبر: 25223424 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آیت‌الله مظاهری:

طرح «طنین وحی» تجربه‌ای نوین در فراگیر ساختن قرآن کریم است

اصفهان – زعیم حوزه علمیه اصفهان گفت: طرح «طنین وحی» تجربه‌ای نوین را در عرصه فراگیر ساختن قرآن کریم به منصه ظهور درآورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله حسین مظاهری پیامی به آیین رونمایی از پروژه بزرگ «طنین وحی» فرستادند که توسط فرزند ایشان قرائت شد.

در بخشی از این پیام آمده است: خداوند بزرگ را از صمیم جان، سپاس می‌گویم که در سایه الطاف کریمانه او، محصول یکی دیگر از تلاش‌ها و فعالیت‌های قرآنی مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان اینک و در ایام مبارک شعبانیه رونمایی می‌شود.

وی افزود: طرح «طنین وحی» که با بهره‌گیری هوشمندانه از ابزار «هنر» و «فناوری» و قرار دادن آن در خدمت قرآن کریم و به منظور تعمیق اثر بخشی قرآن و تعالیم حیات‌بخش آن در ذهن و ضمیر مخاطبان خصوصا نسل تکامل‌خواه جوان، فراهم آمده است، علاوه بر اینکه کاری بزرگ و درخور برای توسعه و گسترش معارف والای قرآن مجید است، تجربه‌ای نوین را در عرصۀ فراگیر ساختن این کتاب انسان‌ساز و متعالی، به منصه ظهور درآورده است.

ضرورت جهاد و کارزار فرهنگی در راستای مبارزه با تلاش‌های گسترده دشمنان قرآن

آیت‌الله مظاهری در بخش دیگری از این پیام آورده است: در این روزگار پر فراز و نشیب معاصر از یک سو تمام تلاش گسترده دشمنان قرآن، بر زدودن انوار تابناک این کتاب الهی متمرکز شده است و از سوی دیگر جان‌های تشنگان حقیقت و معنویت به ویژه در نسل جوان، آمادگی دریافت تعلیمات والای معنوی و حقایق روح‌بخش الهی را دارد باید تمام همت، توان و امکان لازم به کار گرفته شود تا معارف نجات‌بخش قرآن در قالب‌های صحیح متکثر و متنوع عرضه شود تا هم این جان‌های تشنه، از دریای بی‌کرانِ قرآن سیراب و نورانی شود و هم آن تلاش‌های گسترده دشمنان قرآن، در یک جهاد و کارزار فرهنگی پاسخ داده شود.

وی در این پیام بر این نکته تاکید کرده است که هدف اساسی و رویکرد برنامه‌ریزان، مجریان و همۀ دست‌اندرکاران و هنرمندان گرامی در این طرحِ جالب و چشم‌گیر، بر همین نقطه، متمرکز بوده است که بتوانند با اهتمام و سعی مشکور خود، دل‌ها و فکرهای مخاطبان را به سوی این کتاب آسمانی جذب و جلب کنند و حلاوت پیام‌ها و تعالیم آن را به آنان منتقل کنند و امید است در این هدف والا توفیق روزافزون داشته باشند.

التزام عملی به منظومه حیات‌بخش قرآن مایه حیات آدمی است

زعیم حوزه علمیه اصفهان در بخش دیگری از این پیام تصریح کرده است: نکته‌ مهم اینکه خدماتی که به آستان قرآن کریم انجام می‌پذیرد، در واقع، مقدمه‌ای است برای عمل به این کتاب الهی و آنچه موجب نجات و مایه حیات آدمی است همین تعهد و التزام عملی به منظومه حیات‌بخش قرآن است.

وی در ادامه آورده است: باید مراقب باشیم تا خدای ناکرده مشمول شکوه و شکایت رسول گرامیِ او نشویم که «وَ قالَ الرَّسُولُ یا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً» و باید سخن بلند امیرمؤمنان (ع) را همواره بشنویم که «اللَّهَ اللَّهَ فِی الْقُرْآنِ لَا یَسْبِقُکُمْ‏ بِالْعَمَلِ‏ بِهِ‏ غَیْرُکُمْ». راه نجات امت اسلامی، تنها، بازگشت به قرآن و عمل و التزام حقیقی به معارف عالیه آن است.

امیدواریم طرح طنین وحی از زمینه‌های پر ثمر عمل به قرآن در جامعه اسلامی باشد

آیت‌الله مظاهری در این پیام تاکید کرد: امیدواریم که تلاش و سعی بزرگی که در انجام و به ثمر رسیدن این طرح بزرگ قرآنی صورت پذیرفته است، یکی از زمینه‌های مبارک و پر ثمر عمل به قرآن کریم در سطح جامعه اسلامی باشد و در این صورت، مجریان و متصدیان این طرح به هدفی بزرگ نائل آمده‌اند و اجری عظیم خواهند داشت.

در این پیام آمده است: همه آنان و نیز یکایک میهمانان گرانقدر و بزرگوار خصوصا علماء و فضلاء حاضر صمیمانه تشکر می‌کنم و از خداوند تعالی مسالت می‌کنم که مسئولان محترم مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان و خصوصاً مدیر گرامی آن مرکز را در خدمت به آستان قرآن کریم  و عترت طاهره بیش از پیش موفق و موید بدارد و همه ما را با قرآن و عترت، در دنیا و آخرت محشور فرماید.

نظر شما