شناسهٔ خبر: 25216413 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استراحتگاه کارگری شهید حججی تابستان امسال به بهره برداری می رسد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: استراحتگاه کارگری شهید حججی تا تابستان امسال تجهیز و برای تمام کارگران مسافری که به ارومیه سفر میکنند، خدمات رفاهی ارائه داده می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، رضا نقی زاده، مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی عصر روز گذشته(۵اردیبهشت) در جمع خبرنگاران گفت: حمایت از تولید ملی، سرمایه و کارگر ایرانی مهم ترین مسئله به شمار می رود.


وی با بیان این که یکی از مشکلات بنگاه های اقتصادی تعطیلی تولید کالاهای ایرانی بود افزود: یک جهاد ملی و همت ملی نیاز است؛ دغدغه خانواده ها و جامعه اشتغال است و نیازمند همت ملی برای قدم برداشتن در این راه است.


نقی زاده ادامه داد: جامعه کارگری به عنوان یک جامعه انقلابی است؛ جامعه کارگری همیشه کنار نظام و رهبری بوده است.


وی با اشاره به این که در سطح کشور سه گروه کار نمونه از استان های مختلف انتخاب شده است تصریح کرد: یکی از این گروه کارها به عنوان گروه کار ملی از آذربایجان غربی انتخاب شده است.


این مسئول اظهار کرد: ۷ نفر عضو تعاون هستند که ۱۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰ نفر غیر مستقیم اشتغال دارند.


نقی زاده با بیان بخشی از برنامه های هفته کارگر عنوان کرد: دیدار مدیرکل اداره کار با کارگران، عیادت از بیماران جامعه کارگری، عطرافشانی نزار شهدای کارگران، پیاده روی خانواده کارگران به سمت مصلی، مراسم تجلیل از زنان کارگر و نمونه، برگزاری جشنواره امتنان و رونمایی از تولیدات داخلی استان از جمله برنامه هایی است در هفته کارگر اجرا خواهند شد.


وی گفت: استراحتگاه کارگری با نام شهید حججی تا تابستان امسال تجهیز و برای تمام کارگران مسافری که به ارومیه سفر میکنند، خدمات رفاهی ارائه داده می شود.


وی با اشاره به این که عرصه برای زیرمجوعه ها باید طوری درست شود که از تولیدات داخلی خود استفاده کنند افزود: از ورود کالاهای خارجی جلوگیری شود چراکه با این اقدام آمار بیکاری نیز کمتر می شود لذا باید با طور بیدار و آشکارا به پیش رفت.


نقی زاده تصریح کرد: ۴۸۰ میلیارد تومان سهم اشتغال پایدار استان بود که تنها ۸۴ میلیارد تومان آن وصول شد و ۳۰ درصد از آن در تهران بلوکه شد.


وی در پایان اظهار کرد: سال ۹۵ نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر بیکار وجود داشت که ۳۲ هزار نفر آنان فارغ التحصیل دانشگاه ها بودند؛ گفتنی است هنوز آمار دقیق سال گذشته تهیه نشده است.

 

 

نظر شما