شناسهٔ خبر: 25213482 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

بزرگداشت «امیرحسین فردی» در رونمایی از کتاب «رؤیای آمریکایی»‌(اخبار ادبی و هنری)

مراسم رونمایی از کتاب «رویای آمریکایی»‌ نوشته گلعلی بابایی در سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار شد.

صاحب‌خبر -




بر اساس این گزارش سردار سیروس صابری جانشین فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) در این مراسم گفت: امام خمینی(ره) ابتدای جنگ اعلام کردند، دست آمریکایی از آستین صدام بیرون آمده است و در آن روز بود که برای شروع مقاومت 8 ساله، امام(ره) ماهیت صریح جنگ و صدام را معرفی کردند.
نادر طالب‌زاده فعال رسانه‌ای نیز در این مراسم گفت: ایرانیان کمتر می‌دانند که جنگ 8 ساله در رسانه‌های غرب و آمریکا سانسور شد؛ چراکه یک تصمیم جدی وجود داشت که این جنگ به شکل واقعی در رسانه‌ها دیده نشود، حتی تلاش‌هایی شد تا کمک‌های آمریکا به صدام نمایان نشود.امروز همان‌ها پشت داعش هستند، رویای آمریکایی امروز درواقع کابوس آمریکایی شده است و کسی که در کاخ سفید است، کابوس مجسم است.
اصغر آبخضر در ادامه این مراسم با بیان اینکه گلعلی بابایی از شاگردان امیرحسین فردی، امیر ادبیات انقلاب اسلامی است و در مسجد جوادالائمه(ع) پرورش یافت، گفت: امشب مصادف با شب ارتحال مرحوم فردی است. مسجدی که همه کم‌وبیش در جنوب تهران و در پایین پادگان جی آن را می‌شناسند. روزی به لبنان رفته بودم و در مورد این مسجد صحبت کردم. جالب بود که دوستان فرهنگی حزب‌الله لبنان با این مسجد آشنا بودند، زیرا این مسجد پرخیر و برکت است.
گلعلی بابایی نویسنده کتاب هم با بیان اینکه موضوع کتابم نقش آمریکا در جنگ نیابتی صدام علیه ایران است،‌ اضافه کرد: در این کتاب تلاش شد نشان داده شود در طول 8 سال جنگ چه حمایت‌هایی آمریکا از صدام انجام داد و تلاش کردم با توجه به بضاعت اسناد بنویسم، هرچند به خیلی جاها و مدارک و برخی اسناد دسترسی نداشتم، ولی برخی را پیگیر شدم و به دست آوردم، اما سعی کردم کار آکادمیک یا نظامی صرف انجام ندهم و با بیان شیوا از جنگ ایران و عراق بنویسم.



نظر شما