شناسهٔ خبر: 25209087 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گبند نمک در زمان زلزله فاقد گردشگر بوده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به وقوع زمین لرزه در منطقه کوه نمک کاکی دشتی گفت: گبند نمک یاد شده که محل ترددگردشگران است خوشبختانه در زمان زلزله فاقد گردشگر بوده است.

صاحب‌خبر -

گبند نمک در زمان زلزله فاقد گردشگر بوده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  ناصر امیرزاد با اشاره به وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در کوه نمک منطقه کاکی دشتی اظهار داشت: این زمین لرزه ساعت ۱۱:۴ دقیقه امروز در ۴ کیلومتری کاکی به ثبت رسیده که با بررسی‌های انجام شده این ساعت هیچ گردشگری در گنبد نمکی منطقه کاکی حضور نداشته است.

وی، کوه نمک منطقه کاکی را یکی از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری دانست و افزود: این گنبد زیبا که محل تردد گردشگران به ویژه پژوهشگران و کارشناسان مراکز علمی و مهندسی است در ساعت وقوع زلزله هیچ فردی در آن حضور نداشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از وارد نشدن خسارت به ابنیه تاریخی دشتی خبر داد و بیان کرد: در پی وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در کاکی دشتی، با بررسی‌های انجام شده هیچ آثار، بنا و محوطه‌های تاریخی در این شهرستان آسیب ندیده است.

امیرزاده از اعزام کارشناسان میراث فرهنگی به منطقه زلزله کاکی خبر داد و بیان کرد: کارشناسان میراث فرهنگی دشتی، محدوده‌های باستانی این منطقه زلزله زده را بررسی کردند که خوشبختانه خساراتی مشاهده نشده است.

انتهای پیام/م

گردشگر در کوه زلزله‌زده نمک کاکی دشتی حضور نداشته است

برچسب‌ها:

نظر شما