شناسهٔ خبر: 25206654 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

زمان سرپیچی قطر از عربستان فرا رسیده است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است کشورهای حاشیه خلیج فارس و عربستان با پرداخت هزینه نظامی آمریکا نه تنها امنیت ایجاد نمی کنند بلکه باعث افزایش ناامنی می شوند.

صاحب‌خبر -

سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تهدید قطر از سوی عربستان برای پرداخت هزینه حضور نظامی آمریکا در منطقه گفت: این از بدبختی برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس است که آمریکا هزینه ناامنی هایی که در منطقه ایجاد کرده را از آنها طلب می‌کند و آنها نیز جرأت مقابله ندارند.

کشورهای عربی با پرداخت هزینه حضور نظامی آمریکا در منطقه، امنیت ایجاد نمی‌کنند

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه آمریکا داعشی ها را پرورش داده، سلاح در اختیار آنها گذاشته و آموزش نظامی داده اند، عنوان کرد: کشورهای حاشیه خلیج فارس و عربستان با پرداخت هزینه حضور نظامی آمریکا در منطقه نه تنها امنیت ایجاد نمی کنند بلکه باعث افزایش ناامنی می شوند و هزینه آن را نیز خود باید بپردازند.

نظامیان آمریکایی

وی در ادامه با اشاره به محیط امنی که برخی کشورهای عربی برای داعشی ها ایجاد کردند، اظهار داشت: کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هزینه ناامنی منطقه توسط آمریکا را می دهند و هزینه سنگین تری برای خرید سلاح می پردزاند.

کاسبی آمریکایی‌ها در منطقه با فروش تسلیحات نظامی به عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس

موسوی لارگانی در ادامه با بیان اینکه آمریکایی ها در منطقه با ایجاد جنگ در کشورهای مختلف کاسبی می کنند، یادآور شد: آنها از این طریق تسلیحات خود را به فروش می رسانند چنانچه در حال حاضر چندین سال است آمریکا در افغانستان برای مبارزه با تروریست ها و طالبان این کشور را تحت سیطره خود قرار داده است.

تجارت تسلیحاتی اعراب با غرب

این نماینده مردم در مجلس دهم بر همین اساس تصریح کرد: خرید و فروش سلاح برنامه ای است که آمریکا برای عربستان تدارک دیده و امروز عربستانی ها به قطر دستور می دهند که چنین پولی پرداخت شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگر قطر می خواهد استقلال ادعایی خود را حفظ کند باید از این درخواست عربستان محکم سرپیچی کند چرا که قطعا اگر آمریکا و عربستان می توانستند اقدامی علیه آنها انجام دهند تا کنون انجام داده بودند./

پایان پیام

نظر شما